دکتر سید محمد جمالیان:

۹۳ درصد از جمعیت استان مرکزی از غربال کرونا گذشتند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۴ کد : ۹۱۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۴۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۳ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی تاکنون در رابطه با بیماری کرونا غربالگری شدند.
۹۳ درصد از جمعیت استان مرکزی از غربال کرونا گذشتند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمدجمالیان افزود: هفت درصد جمعیت غربالگری نشده کووید ۱۹ استان افرادی هستند که از آنان نشانی و شماره تماس در پایگاه‌های سلامت وجود ندارد و تلاش بر این است که از طریق شماره ملی و با کمک دستگاهای اجرایی ذیربط، امکان ارتباط محقق شود.

وی توضیح داد: پیشنهاد مذکور در کارگروه پدافند زیستی استان مرکزی مطرح شده و بر اساس مصوبات این نشست اقدام اجرایی برای برقراری ارتباط و تکمیل زنجیره غربالگری کرونا در تمامی جمعیت در دست انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: به دنبال بیش از یک میلیون و ۳۵۰ تماس برقرار شده با جمعیت استان در غربالگری کرونا ،۹۵ نفر برای پیگیری درمانی به پزشک ارجاع شده‌اند و ۲۵ نفر نیز در روند بیماری دارو دریافت کرده‌اند.

دکتر جمالیان توضیح داد: مراحل پیگیری روزانه وضعیت افراد مشکوک به کرونا در ۱۶۰ نفر از افراد غربالگری شده استان انجام شده است و سایر افراد در سلامت بودند.

وی توضیح داد: ۲۰۰ نفر از پرسنل پایگاه‌های سلامت استان  اجرای غربالگری کرونا را برعهده داشتند و علاوه بر کنترل وضعیت سلامت جمعیت هدف، مشاوره بهداشتی، تغذیه و توصیه‌های لازم را به مردم به صورت تلفنی ارایه کرده‌اند.

کلید واژه ها: غربالگری کرونا


نظر شما :