برقراری کلاس های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان از ششم خردادماه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ کد : ۹۱۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۵۷
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان کلیه کلاس ها به صورت مجازی و از تاریخ ششم خردادماه سال جاری، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
برقراری کلاس های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان از ششم خردادماه

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی افزود: با شیوع ویروس کرونا، ارکان آموزشی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و به خصوص کلاس های حضوری تعطیل شد که طبق دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت، آموزش مجازی سامانه تحت وب (نوید) بلافاصله آغاز شد.

وی اظهار داشت: علیرغم مشکلات، با بارگزاری محتواهای آموزشی توسط اساتید، تحصیل ادامه پیدا کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این اقدام در مقاطع کارشناسی، پزشکی و دندانپزشکی و دیگر سطوح در حال انجام است و حتی با پیشنهاد برخی از اساتید که کلاس ها به صورت آنلاین(برخط) برگزار شود، بررسی و با توجه به زیرساخت ها و وجود استودیو مجازی در سایت پیامبر اعظم(ص)، این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه با استقبال دانشجویان نیز همراه بود.

وی بیان کرد: به منظور هماهنگی واحدها و ارائه خدمات بهتر، طرحی تحت عنوان "گزارش صبحگاهی" به صورت وبینار با خرید و تجهیز واحدها، انجام و در بخش قابل توجهی از مابقی سطوح مانند دستیاری نیز هفته آینده آغاز خواهد شد.

دکتر آشتیانی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، نحوه آموزش در فضای مجازی ایده آل نیست، اما تمام تلاشمان را می کنیم تا خطاهای این امر به حداقل میزان خود برسد.

وی همچنین در ادامه به استرس برخی دانشجویان از تعطیلی کلاس ها و عدم حضور در فضای درسی و نزدیکی به تاریخ امتحانات اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که احساس می کنند، آمادگی لازم را ندارند، می توانند به صورت اعلام کتبی این ترم را حذف کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: همچنین این دسته از دانشجویان می توانند، یک هفته قبل از شروع امتحان مورد نظر، تا سقف 2 درس را حذف و یا ناتمام اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کلاس های عملیاتی(نظیر آزمایشگاه ها و ...) تا پایان تیر ادامه خواهد داشت و ترم جاری به صورت تمام وقت و از ساعت 7 صبح تا 8 شب خواهد بود.

دکتر آشتیانی بیان کرد: کیفیت آموزش خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی اراک و معاونت آموزشی است و این تفکر که ممکن است با توجه به شرایط غیرمترقبه و ویژه کرونایی، فرآیند امتحانات و کلاس ها قدری ساده تر باشد، کاملا اشتباه است.

وی اضافه کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه محتواهایی با مزمون آموزش با هدف جلوگیری از ابتلا، انتقال و شیوع این ویروس، این معاونت اقدام به برنامه ریزی و انجام برنامه های مختلف کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دل شیوع این ویروس ناخوانده، به غیر از تهدیداتی که با خود به همراه داشت، فرصت همدلی و همراهی در حوزه های مختلف را به ارمغان آورد.

وی ضمن تشکر از کادر درمانی و بهداشتی و مدافعان سلامت از همکاران حوزه ی آموزش نیز که پا به پای سایر مجاهدان عرصه ایثار و از خود گذشتگی و به صورت شبانه روزی تلاش کردند نیز تشکر کرد.

دکتر آشتیانی خاطرنشان کرد: همکاران بهداشت عمومی، محیط، حرفه ای و ... در این ایام از هیچ کمکی دریغ نکرده و سعی داشتند با تمام توان در کنار هم استانی های عزیز باشند.

وی در پایان گفت: محتواهای آموزشی خوبی، تصمیم گیری، ارائه و اتخاذ شد که نقش مهمی در کنترل این ویروس در استان داشت.

کلید واژه ها: معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سعید چنگیزی آشتیانی


( ۱۲ )

نظر شما :