پیام دکتر سید محمد جمالیان به مناسبت فرا رسیدن روز اسناد ملی و مدارک پزشکی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۴ کد : ۹۲۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۷۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در پیامی روز اسناد ملی و مدارک پزشکی را به فعالان این عرصه در دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت و نقش همکاران این حوزه را در تولید علم، دانش و ثبت تجربیات علمی جامعه بشری برجسته توصیف کرد.
پیام دکتر سید محمد جمالیان به مناسبت فرا رسیدن روز اسناد ملی و مدارک پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح ذیل است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

هفدهم اردیبهشت روز بزرگداشت اسناد ملی و مدارک پزشکی را به همه تلاشگران  عرصه حفظ و حراست از اسناد و مدارک هویتی این مرزو بوم و به همه متولیان  نگهداری  پرونده های پزشکی استان مرکزی تبریک عرض می نمایم.
برکسی پوشیده نیست، که حفظ و حراست از اسناد پزشکی، ثبت و نگهداری اطلاعات درمانی افراد دارای اهمیتی فوق العاده است و میتواند در  تولید علم و ثبت تجربیات و تولید دانش بسیار نقش آفرین باشد.
بی شک امروزه استفاده از آمار و اسناد مدارک پزشکی بیمارستان کمک شایانی به  مدیریت بیمارستان در امر تصمیم گیری برای توسعه امکانات و تجهیزات بخشها می نماید و در سازمان های ارائه دهنده خدمات و مراقبت های سلامت یکی از منابع اصلی اطلاعات، پرونده پزشکی بیمار است که به عنوان غنی ترین منبع اطلاعاتی، مهم ترین ابزار ذخیره و بازیابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی می باشد و بیانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان، پیگیری و ... است و در نظام سلامت اقدام ارزشمند و مهمی محسوب می شود.
برخود وظیفه میدانم این روز را به همه همکاران واحدهای مدیریت اطلاعات سلامت و اسناد پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشی و درمانی اراک تبریک عرض نموده و موفقیت و سعادت این بزرگواران را از درگاه حضرت دوست خواستارم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک
۱۷ اردیبهشت ۹۹

کلید واژه ها: پیام تبریک روز اسناد ملی و مدارک پزشکی


( ۹ )

نظر شما :