تصویب ۴۰ طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۹۲۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۶۳
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در صدد چاره اندیشی برای مقابله با این ویروس ناخوانده برآمد.
تصویب ۴۰ طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: از همان ابتدا تمام جلسات خود را معطوف به بحران وارده و البته حفظ سلامتی مردم نمودیم به طوریکه حتی در تعطیلات نوروز هم به دو صورت مجازی و حضوری با اساتید این حوزه جلسات برقرار بوده و همچنان هم ادامه دارد.

وی اظهار داشت: حدود 40 طرح تحقیقاتی-پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک مصوب شده که از این تعداد، 30 طرح دارای مصوبه کد کمیته اخلاق کشوری است و شروع به کار شده و مابقی هم به نتیجه مطلوب رسیده و به مرحله نهایی آنالیز و دیتا رسیدند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: نتایج طرح ها به صورت مقاله، نگارش و ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم با نتایج این پژوهش ها بتوانیم در ارتقا سلامت جامعه و حفظ جان مردم تاثیرگذار باشیم، افزود: طرح های انجام شده، شرایط اپیدمیولوژی بیماران کووید 19 را با هدف ارائه راهکارهایی برای تبیین سیاست های بعدی جهت پیشگیری از این بیماری، مطالعه و ارائه خواهد کرد.

دکتر کمالی تاکید کرد: در همین راستا، مگاتریالی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، در حال انجام است که دارای مصوبه who(سازمان بهداشت جهانی) بوده و در چندین دانشگاه علوم پزشکی منجمله ی دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مگاتریال دارای 4 موضوع است که 4 رژیم درمانی متفاوت و موثر را بررسی و در صورت به نتیجه رسیدن، برای درمان بیماران مبتلا به کرونا (که احتمال می رود در فصل پاییز و زمستان امسال مجددا دچار پیک این بیماری شویم) بسیار مهم و راهگشا است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از احداث و راه اندازی یک واحد نوآوری و فناوری بیوتکنولوژی خبر داد.

وی در پایان افزود: این کارخانه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اراک، پارک علم و فناوری، تحقیقات وزارتخانه و معاونت تحقیقات ریاست جمهوری با هدف تولید (آنزیم فیتاز از محصولات غذایی) برای تهیه ی  محصولات غذایی و تغییر در هورمون هایی که باعث ارتقا کیفیت محصولات دامی و کشاورزی می شوند، راه اندازی شده است.

کلید واژه ها: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر علیرضا کمالی


نظر شما :