دشت همدلی به جای کسب روزی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹ کد : ۹۳۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کسبه استان مرکزی در ایام بحرانی کرونا و با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، با همدلی خود، به جای کسب درآمد، مهربانی دشت کردند.
دشت همدلی به جای کسب روزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی آورده است: دست تمام کسبه ای که در این ایام  و به خاطر جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند و طبیعتا درآمدشان کاهش پیدا کرد را میفشارم و صمیمانه بابت همکاری آنان تشکر می کنم.

وی افزود: اوایل اسفندماه سال گذشته که کووید ۱۹ به‌عنوان مهمان ناخوانده‌ وارد کشور و استان ما شد و به دنبال آن، سبک زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی را دستخوش تغییراتی قرار گرفت که طبق نظر کارشناسان بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال این ویروس چاره‌ای جز کاهش ارتباطات انسانی و تعطیلی گسترده اغلب اصناف نبود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: این تصمیم، که اقتصاد خرد کشور برای آن آمادگی نداشت و زیان‌های انباشته صنوف استان مرکزی را به شدت اذیت کرد، اما چاره ای جز این نبود و می بایست اجرایی می شد.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه تا حد قابل قبولی این ویروس در استان کنترل شده و بسیاری از بیمارستان ها به حالت عادی بازگشته اند گفت: اگر صنوف و کسبه محترم در ایامی که اعلام شد ناچار به تعطیلی اند، با ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی استان همکاری نمی کردند، شاید الان وضعیت بدتر می بود.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از کسبه و تمامی صنوفی که متضرر شده اند، ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر فعالیت اقتصادی کشور و استان با نابودی این ویروس، روزهای پر رونقی را تجربه کند.

کلید واژه ها: کرونا ویروس اصناف استان مرکزی


نظر شما :