​​​​​​​جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی:

استان مرکزی جزء استان های پیشرو در مبارزه با اپیدمی و پیش گام در کنترل کرونا

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۹ کد : ۹۵۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۴۰
استان مرکزی جزء استان های پیشرو در مبارزه با اپیدمی و پیش گام در کنترل کرونا

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: با توجه به رسالت و ماموریت حوزه اجتماعی، بلافاصله و بعد از اعلام اپیدمی در استان، اقدامات موثری در جهت ارتقاء سطح مشارکت مردمی و همکاری های بین بخشی انجام شد.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ریتا ظهیری افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشتاز در امر مقابله با اپیدمی ویروس کرونا بوده و اقدامات بسیار خوب و اثربخشی در این زمینه به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سی‌ام بهمن‌ماه سال گذشته و بعد از اعلام رسمی دو مورد فوتی ناشی از کرونا در استان قم بلافاصله کار گروه دوم سلامت و امنیت غذایی که مشترک با شورای پدافند غیرعامل استان بود، تشکیل جلسه داد و تصمیمات بسیار خوب و به هنگامی در این رابطه گرفته شد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی تصریح کرد: دو سه روز پیش افتادگی ما نسبت به سایر استان‌ها در کنترل اپیدمی خیلی به کنترل این ویروس در استان کمک کرد.

وی تاکید کرد: اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با موضوع پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در تاریخ ششم بهمن ماه سال 98 یعنی چندین هفته قبل از اعلام رسمی اپیدمی در استان برگزار و در آن تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که آثارش هفته ها بعد در کاهش آمار مبتلایان قابل مشاهده بود.

دکتر ظهیری با تقدیر از عملکرد سازمان های مردم نهاد و کمک تاثیرگذار آنها از همان ابتدا و اعلام آمادگی حوزه های  خیرین، معلولین و آسیب های اجتماعی، گفت: با همکاری دفاتر معاون سیاسی و امنیتی و امور اجتماعی استانداری، 27 نفر از این عزیزان به عنوان بازرسان حریم امنیت عمومی و صیانت از  حریم امنیت عمومی با ابلاغ رسمی مشغول بکار شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این بازرسان با هماهنگی معاونت بهداشت از واحدهایی چون کارخانه ها، بانک ها، هایپر مارکت ها، نانوایی ها، تجهیزات پزشکی، گیم نت ها، سفره خانه ها، مراکز عرضه و فروش دخانیات، رستوران ها، جایگاه های سوخت، ادارات، دفاتر پیشخوان دولت، آرایشگاه ها، ترمینال های مسافربری و غیره بازرسی و سرکشی کردند به طوریکه تاکنون بیش از 1348 مورد بازرسی در این خصوص انجام شده که از این تعداد 363 مورد منجر به صدور اخطار و 6 مورد پلمپ شد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی در پایان بیان کرد: خیرین و البته فعالین حوزه مردم نهاد در زمینه های دیگر نظیر کمک های مالی نیز دست دانشگاه علوم پزشکی را گرفته و با کمک حدود 8 میلیاردی برای تهیه تجهیزات حفاظت فردی، ملزومات پزشکی، تامین مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش برای گروه های در معرض آسیب و البته بسته های کمک معیشتی، توانستند اقدامات شایسته و دربرگیرنده ای ارائه دهند.

کلید واژه ها: جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی دکتر ریتا ظهیری


( ۲ )

نظر شما :