چهار اهدای عضو موفق در استان مرکزی انجام شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۳ کد : ۹۵۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۹۸
مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چهار اهدای عضو موفق پارسال در این استان انجام شد و اعضای اهدایی به بیماران نیازمند حیات دوباره بخشید.
چهار اهدای عضو موفق در استان مرکزی انجام شد

به گزارش وب دا مرکزی، مصطفی چقایی به مناسبت روز اهدای عضو (۳۱ اردیبهشت) در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۶ بیمار مرگ مغزی سال گذشته در این استان شناسایی شد که رایزنی و ارتباط با خانواده آنان به‌منظور جلب رضایت برای اهدای عضو صورت گرفت و در نهایت چهار مورد اهدای عضو موفقیت‌آمیز بود.

وی توضیح داد: اهدا کنندگان عضو استان در سال گذشته شامل یک زن و سه مرد در رده سنی ۱۸ تا ۵۴ سال بودند که همگی ساکن شهر اراک بوده و یک نفر از اهداکنندگان جانباز دفاع مقدس بود.

مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به‌دلیل رضایت ندادن خانواده و یا پایین بودن شاخص‌های شرایط اهدا چهار عملیات اهدای عضو سال گذشته در این استان از گردونه حذف شد.

چقایی گفت: ارزیابی‌ها حاکی از آن است که شهرستان اراک بالاترین رشد شرکت در دریافت کارت اهدای عضور در کشور را دارد.

وی افزود: باورهای فرهنگی و دینی و تبلیغات رسانه‌ای در بهبود تفکر اهدای عضو و دریافت کارت اهدا در این استان نقش داشته است.

مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پرشکی اراک اظهار داشت: اهدای عضو امری خداپسندانه است که نیازمند تقویت فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها است.

گفتنی است اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

شایان ذکر است تاکنون ۴۸ بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اهدای عضو کرده اند.

کلید واژه ها: اهداء عضو مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک مصطفی چقایی


( ۲ )

نظر شما :