تشکیل جلسه شورای تامین و تیم واکنش سریع در محلات بعد از شنیدن شیوع ویروس کرونا در استان

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴ کد : ۹۵۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۶۵
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: بعد از مشاهده اولین نمونه مثبت کرونا در استان در تاریخ دوم اسفند سال گذشته، در همان شب و با درخواست از شخص فرماندار، جلسه شورای تامین شهرستان تشکیل شد.
تشکیل جلسه شورای تامین و تیم واکنش سریع در محلات بعد از شنیدن شیوع ویروس کرونا در استان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بابک نامغ افزود: با تشکیل جلسه و اتخاذ تصمیمات مهم، خوشبتانه توانستیم این بیماری را در محلات تا حد زیادی کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله و در همان جلسه تشکیل تیم واکنش سریع بهداشت و قرنطینه کردن شهرستان به تصویب رسید که در این زمینه جزء شهرستان های پیش رو بودیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات اظهار داشت: بسیاری از مراکز خرید و فروش و حتی منطقه آب گرم که جزء نقاط پرخطر محسوب می شدند، تعطیل و تنها صنوفی که مایحتاج ضروری مردم را ارائه می کردند، فعالیت داشتند.

وی بیان کرد: تعطیلی مساجد و نماز جمعه با همکاری و همفکری امام جمعه، غربالگری و شروع نمونه گیری و بیماریابی و حضور تیم واکنش سریع بهداشت بر بالین بیماران، مجزا کردن بخش بیماران کرونایی و اختصاص بخشی کامل و مجهز به مبتلایان در بیمارستان این شهر و هدایت سیستم ترخیص و پذیرش برای جلوگیری از تجمع و ازدحام بیماران از مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان محلات در روزهای نخست شیوع این بیماری بود.

دکتر نامغ همچنین از خیرین حوزه سلامت و رئیس مجمع خیرین سلامت (آقای رئیس اکبری) در تهیه وسایل حفاظت فردی برای کادر درمان تشکر کرد و گفت: با ورود خیرین به این حوزه، توانستیم از کادر درمانی برای مقابله با این ویروس و کمک به بیماران، بیشتر حفاظت کنیم.

وی از کلیه کارشناسان مرکز بهداشت، بهورزان، مراقبین سلامت، پرستاران، پزشکان و کلیه پرسنل و کادر درمانی که مدت ها و به دور از خانه، به همنوعان خود کمک کردند نیز تشکر کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در پایان از مسئولین شهرستان بابت اتخاذ تصمیمات به موقع و مناسب نظیر تعطیلی اماکن و اصناف و مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پویش در خانه ماندن، تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با هدلی و کمک همه توانستیم دور اول این بیماری را با کمترین آسیب و حداقل تلفات پشت سر بگذاریم.

گفتنی است در شهرستان محلات و از ابتدای اسفند تاکنون 61 نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد، 9 نفر فوت و مابقی هم بهبود یافتند.

کلید واژه ها: شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات دکتر بابک نامغ


( ۵ )

نظر شما :