اختصاص کل بیمارستان دلیجان به بیماری کرونا در روزهای نخست

۰۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۸ کد : ۹۵۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۵۱
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، ابتدا یک اتاق، سپس یک دوم ظرفیت بیمارستان و به سرعت کل بیمارستان دلیجان به این بیماری اختصاص یافت.
اختصاص کل بیمارستان دلیجان به بیماری کرونا در روزهای نخست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: این بیماری در شهرستان دلیجان به سرعت شیوع پیدا کرد و تعداد آمار مبتلایان و بستری های بیمارستان به سرعت بالا رفت و تخت خالی در مرکز به ندرت پیدا می شد و تمام پزشکان، پرستاران، کادر اداری و پشتیبانی و حتی  خدمات، برای مقابله و درمان این بیماری و بیماران بسیج شدند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تعداد از مردم شهر دلیجان مبتلا و فوت شدند و تعدادی از همکاران نیز مبتلا و در منزل مداوا شدند که نبودشان فشار زیادی به دیگر همکاران وارد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: در روزهای نخست این بیماری، در تامین وسایل حفاظت فردی مشکلات زیادی داشتیم که با مدیریت دانشگاه و استان، توانستیم کادر درمان را مجهز به این اقلام کرده و بیماری را مدیریت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال صددرصدی تخت های icu و فعالیت 3 دستگاه ونتیلاتور شهرستان و اضافه شدن یک دستگاه از محلات، گفت: در کنار تمام این سختی ها، همکاران وارد عمل شده و به غربالگری، بیماریابی و آموزش و تماس با خانواده ها پرداختند.

دکتر فردوسی با اشاره به اینکه رفته رفته تعداد بیماران کم و آمار مبتلایان کاهش پیدا کرد، بیان کرد: تا اوایل فروردین امسال درگیر شناسایی و درمان مبتلایان بودیم.

وی همچنین از خدمات کلیه ی همکاران و البته خیرین تشکر کرد و گفت: با کمک خیرینی که با دیدن شرایط بحرانی به میدان آمده بودند، توانستیم بسیاری از اقلام ضروری که در تامین دچار مشکل شده بودیم را تهیه و مشکل را کم کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: با تلاش های شبانه روزی همکاران، تا حد زیادی این بیماری را در سطح شهرستان کنترل کردیم اما همچنان شاهد ابتلا و موارد بستری در مرکز درمانی هستیم و باید گفت این ویروس همچنان با ما و در شهر است.

دکتر فردوسی در پایان ضمن دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و الکل، از مسئولین استانی و شهرستانی و به خصوص مردم دلیجان به خاطر همکاری و همدلی مثال زدنی تقدیر و تشکر کرد.

کلید واژه ها: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان دکتر عبدالرحیم فردوسی


( ۲ )

نظر شما :