جهاد در عرصه دانش افزایی و چرخه آموزش ادامه راه شهدا مدافع سلامت

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۸ کد : ۹۶۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۹۸
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اکنون بعد از گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا و ایستادگی و مقاومت کادر درمان و شهید شدن جمعی از آنان، بازگشت با قدرت تر از قبل به تحصیل و ادامه تحصیل با روحیه ای مضاعف و با یاد این شهدا، نوعی جهاد محسوب می شود.
جهاد در عرصه دانش افزایی و چرخه آموزش ادامه راه شهدا مدافع سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فخرالدین شریعتمداری افزود: اکنون و بعد از عبور از  روزهای تلخ و فداکاری و جانفشانی جمعی از همکاران بهداشتی و درمانی در کشور به خاطر هدفی بزرگ، اکنون نوبت دانشجویان است که برای تحقق این هدف والا مجدانه و مسرانه تلاش کنند.

وی اظهار داشت: از همان روزهای نخست شیوع ویروس در استان، با تشکیل بیش از 40 جلسه هماهنگی با حضور مسئولین مربوطه اقدامات خوبی اتخاذ و منجر به تخلیه خوابگاه ها و تشکیل تیمی منسجم شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: به دلیل احساس نیاز و کمک بی شاعبه کادر درمان، تعدادی از دانشجویان که اینترن بیمارستان ها و یا پرستار بودند به خاطر کمک به همنوعان خود علی رغم  تعطیلی کلاس ها و دانشگاه در شهر و محل کار حضور داشتند و این اولین تجربه عدم تعطیلی در ایام نوروز بود که معاونت فرهنگی و دانشجویی تجربه می کرد.

وی ادامه داد: تا حد توان سعی شد از این عزیزان در خوابگاه ها به نحو شایسته پذیرایی و محیطی آرام برای استراحت و کاهش دغدغه های آنان فراهم شود.

دکتر شریعتمداری ضمن تشکر از زحمات پرسنل این معاونت و همکاران حراست و دیگر همکاران مجتمع پیامبر اعظم(ص) گفت: برای ورود دانشجویان و از سرگیری فعالیت ها دانشگاهی، برنامه ریزی کرده و آمادگی لازم را داریم.

وی تاکید کرد: فعالین دانشجو و دانشجویان خیر و جهادگر این بار هم مثل گذشته در صحنه بودند و آستین را بالا زده و وارد میدان نبرد با کرونا شدند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دانشجویان به صورت جهادی چه در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز کادر درمان و چه در آماده سازی بسته های معیشتی و دیگر زمینه های که احساس نیاز می شد حضور داشتند و دین خود را اینگونه به هم استانی ها و هم شهری های خود ادا کردند.

وی در ادامه از زحمات روابط عمومی دانشگاه و کسانیکه در نشر اقدامات و فعالیت ها در فضای مجازی فعالیت می کنند، تشکر کرد و اظهار داشت: به حول قوه الهی دانشگاه علوم پزشکی اراک توانسته به خوبی ویروس کرونا را کنترل کند و این جزء با همدلی و هم دست شدن و البته مدیریت رییس دانشگاه و مدیران و معاونان و تمام روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی و صد البته مدافعان سلامت میسر نمی شد.

دکتر شریعتمداری در پایان این نکته رو هم متذکر شد که در حال حاضر و با بازگشایی خوابگاه ها با ورود دانشجویان، سلف و سالن غذاخوری تعطیل و توزیع غذا صرفا در ظروف یک بار مصرف و در خوابگاه ها صورت می گیرد.

کلید واژه ها: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر فخرالدین شریعتمداری


( ۳ )

نظر شما :