تامین منابع مالی برای مقابله با کرونا

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ کد : ۹۶۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۶۷
مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به اقلام مورد نیاز کادر درمان برای مقابله با آن و درمان مبتلایان، تامین منابع مالی از اولویت بالایی برخوردار و مدیریت این منابع کاری بسیار سخت و دشوار بود که با یاری خدا انجام پذیرفت.
تامین منابع مالی برای مقابله با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، محسن جیریایی افزود: در اوایل بهمن ماه سال گذشته خرید اقلامی نظیر ماسک های سه لایه و N95 و از همه مهمتر کیت های آزمایشگاهی کلینیک امام رضا(ع) اراک که به عنوان دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور نقش زیادی در تشخیص سریع موارد ابتلایی و نتیجتا درمان سریع در استان داشت، در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از قبل، کیت های خریداری شده در بهمن ماه، در اسفند سال گذشته که این ویروس و همه گیری آن در کل کشور و جهان به اوج خودش رسیده بود، کمک زیادی در تشخیص به موقع و کنترل این بیماری در استان کرد.

مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقایسه با سایر دانشگاه ها در کشور و در زمینه مقابله با کرونا، عملکرد قابل قبول تری داشته، بیان کرد: سعی کردیم با مدیریت منابع مالی داخلی و اعتباراتی که از وزارت بهداشت و سازمان هدفمندی در پایان اسفند واریز شد و خرید اقلام مورد نیاز کادر درمان، خللی در فرایند درمان در استان ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق 15 میلیاردی اعتبارات  وزارتخانه و سازمان هدفمندی، اقلام حفاظت فردی، ماسک های سه لایه و N95، کیت های مورد نیاز آزمایشگاهی، لباس های حفاظت فردی، دستگاه هواساز که منجر به رفع مشکل تهویه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک شد، خرید و تجهیز و نصب تخت های ICU، یک دستگاه پلاسما فرز برای بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، خریداری و همچنان به فکر رفع نواقص موجود و تکمیل و تجهیز کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی هستیم.

جیریایی در پایان تاکید کرد: اقلام دارویی و دیگر تجهیزات مورد نیاز به منظور  آمادگی بیشتر برای موج دوم این ویروس، دپو شده است.

کلید واژه ها: مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی اراک محسن جیریایی


( ۳ )

نظر شما :