بیمارستان امیرکبیر مرکز پشتیبان کرونا

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۵ کد : ۹۶۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۲۷
رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: این بیمارستان به عنوان مرکز پشتیبان بیمارستان های آیت الله خوانساری و حضرت ولی عصر(عج) انتخاب و طی این مدت ۳۰ نفر از کادر پرستاری و پیراپزشکی این مرکز به کمک سایر مراکز درمانی درگیر با کرونا شتافتند.
بیمارستان امیرکبیر مرکز پشتیبان کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اسماعیل مشیری افزود: همجواری با استان قم این انتظار را در مسئولین دانشگاه ایجاد کرده بود که به سرعت و حجم بالا با مبتلایان زیادی روبرو شویم، اما برنامه ریزی ها برای مقابله با این ویروس، عملیاتی شد و تا حد زیادی این میهمان ناخوانده در استان کنترل شد.

وی اظهار داشت: بیمارستان امیرکبیر اراک بعد از بیمارستان های آیت الله خوانساری و حضرت ولی عصر(عج)، برای مراجعه و انتقال بیماران کرونایی، انتخاب و به دلیل ماهیت این مرکز به سانتر درمان و بستری مبتلایان نوزاد، اطفال و حتی نوجوانان تا سنین 18 سال تبدیل شد.

این متخصص بیهوشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد بستری های این مرکز درمانی حدود 276 نفر مشکوک به کرونا بود که خوشبختانه 259 نفر از این تعداد مرخصی و بهبود یافتند.

وی در ادامه با اشاره به بستری 11 بیمار مشکوک تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی در ارائه دیگر خدمات به بیماران نداشته و این مرکز آمادگی کافی را برای ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین و موج دوم کرونا را دارد.

دکتر مشیری گفت: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و این آمادگی را داشتیم با توجه به مبتلا شدن 6 نفر از پزشکان، 6 نفر از پرستاران و یک منشی و سرریز شدن بیماران، با تجهیز بخش ICU و پذیرش تخت های ICU، روزهای سخت تری را هم تجربه کنیم که خوشبختانه کار به آنجا نرسید.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد و معاونت درمان مقرر شد همکاری ویژه ای با بیمارستان آیت الله طالقانی داشته و اگر نوزادی با علائم به دنیا آمد و مشکوک بود به این مرکز انتقال یابد و همچنین بخش PICU را به عنوان تنها بخش بستری اطفال و 4 تخت جدید برای نوزادان مبتلا کرونا اختصاص دادیم.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک افزود: 2 تخت با امکانات کامل NICU از قبیل ونتیلاتور، مانیتور و انکوباتور و 2 تحت نیز به عنوان تخت بستری در نظر گرفته شد.

دکتر مشیری در پایان ضمن تشکر از زحمات  پرسنل، کادر، پزشکان، پرستاران و کلیه همکاران بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: با توجه به تحت کنترل بودن این ویروس در استان و مراکز درمانی و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با موج دوم، از مردم و هم استانی های عزیز این درخواست را داریم که همچنان این ویروس را جدی گرفته و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کلید واژه ها: مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک دکتر اسماعیل مشیری


( ۴ )

نظر شما :