تامین منابع مالی مانند حل پازل چند مجهولی است

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۴ کد : ۹۷۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تامین منابع مالی مانند حل پازل چند مجهولی و کار بسیار دشواری است.
تامین منابع مالی مانند حل پازل چند مجهولی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، افزود: زحمات و تلاش‌های بی وقفه دکتر علیمحمدی و همکاران ایشان بر کسی پوشیده نیست و همکاران این معاونت اهداف کلی دانشگاه را به‌ خوبی عملیاتی کرد.

وی اظهار داشت: در این روزها که شیوع این ویروس ناخوانده تمام دانشگاه های علوم پزشکی در کشور را به چالش کشیده و دچار مشکل کرده و درآمدهای آنان را به شدت کاهش داده، کارانه هر ماه پرداخت شده و سعی شده هیچ گونه تاخیری در این زمینه رخ ندهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: دکتر علیمحمدی شخصی اخلاق مدار و با تجربه اند و قطعا از تجربیات ایشان در جای دیگر و واحدهای دیگر استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت توسعه، موتور محرک دانشگاه است و برای پیشرفت در واحدهای مختلف قدم اول پیشرفت در این معاونت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف بزرگ دانشگاه، عدم مدیر پروری است، گفت: باید با تربیت نیروها و کارشناسان جوان و متخصص، این فاصله به وجود آمده فعلی را کم و با برنامه‌ریزی و تهیه بانک اطلاعاتی و مدیریتی قوی، به دورنمای خوب دانشگاه دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: ضریب پرستاری در استان ۷۵ صدم درصد است و این در صورتی است که در دیگر استانها بعضاً این آمار به یک و نیم درصد هم می‌رسد که باید با برنامه‌ریزی و البته کمک گرفتن از مسئولین استانی مشکل کمبود نیرو های خسته که یکی از معضلات دانشگاه است را حل کنیم.

دکتر جمالیان تاکید کرد: تکمیل ساختمان های پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و معاونت های آموزش و بهداشت مهمترین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: خدماتی که ارائه می شود باید در شان مردم اراک و استان باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان این را هم گفت که در روزهای آینده خبرهای خوبی به گوش مردم و پرسنل دانشگاه خواهد رسید.

معاون سابق توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه گفت: اتمام پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) و به ثمر نشستن آن، مهمترین و بزرگترین آرزوی من بود.

دکتر علی علیمحمدی افزود: در این سال‌ها و در حوزه پشتیبانی و رفاهی دغدغه های بسیاری بود که تا حد توان سعی شد خدمات شایسته ارائه شود.

وی اظهار داشت: در حوزه منابع انسانی  و جذب نیروی انسانی، در مدت تصدی گری این سمت سه آزمون کشوری و ۵ آزمون داخلی برگزار که می توان گفت در سالهای اخیر یکی از کم حاشیه ترین سال های دانشگاه بود.

معاون سابق توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به انجام شدن تحول اداری، اجرای بازآموزی و تشکیلات اداری خاطرنشان کرد: در دست ساخت بودن بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک نشان از حساسیت و فشردگی کار در این واحد دارد.

وی بیان کرد: در پرداخت حقوق و حق الزحمه ها نیز جزء دانشگاه های برتر کشور هستیم و تقریباً در این زمینه به روز و تسویه هستیم.

دکتر علیمحمدی تاکید کرد: همه ما جزء خانواده بزرگ شش هزار نفری دانشگاه علوم پزشکی هستیم و همه باید با هم همدل باشیم تا این قطار را در مسیر درست خودش هدایت کنیم تا ادامه راه دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر سلطانی با قوای جوانی قطعاً انرژی مثبتی را در روح دانشگاه و واحد توسعه و مدیریت ستاد خواهد دمید.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه گفت: برای رسیدن به پیشرفت و تحقق اهداف، تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

دکتر سعیدرضا سلطانی ضمن تشکر از زحمات معاون قبل و سخت برشمردن فعالیت در این معاونت افزود: امیدوارم کارنامه قابل قبولی در مدت تصدی گری این سمت از خود برجای بگذارم.

وی اظهار داشت: مهمترین دغدغه من، اتمام پروژه نیمه تمام بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک است که با تلاش معاونین قبلی و همکاران معاونت توسعه مدیریت و منابع به پیشرفت خوبی رسیده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: سن دانشگاه بالاست و باید جوانگرایی کرد.

دکتر سلطانی در پایان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها بار مالی بسیار زیادی را برای دانشگاه به همراه داشت، بیان کرد: سعی می‌کنیم قدردان زحمات همکاران و تلاشگران این عرصه باشیم و این معضل، مشکلی در تامین اعتبار و نتیجتاً معیشت آنان ایجاد نکند.


( ۱ )

نظر شما :