کنترل نسبی کرونا ویروس، غربالگری و نبود فوت مادران باردار، افتخارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در روزهای کرونایی

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۲ کد : ۹۷۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کنترل نسبی کرونا ویروس در استان، غربالگری و شناسایی افراد و عدم فوت مادران باردار در روزهای سخت شیوع این ویروس از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی اراک است.
کنترل نسبی کرونا ویروس، غربالگری و نبود فوت مادران باردار، افتخارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در روزهای کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفتگو با رادیو سراسری سلامت افزود: استان مرکزی دومین استان درگیر با این ویروس بود، اما با تحمل روزهای سخت اکنون به شرایط خوبی رسیده‌ایم میزان مبتلایان جدید رو به کاهش است و می توان گفت تا حدودی ویروس در استان تحت کنترل درآمده است.
وی اظهار داشت: به غیر از شهرستان های اراک، خمین و ساوه، دیگر شهرستان های استان در وضعیت سفید قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با پیگیری مجدانه غربالگری افراد و کسانی که با بیماران ارتباط نزدیک داشتند، سعی در مهار کردن این ویروس داریم.
وی با اشاره به اینکه سعی کردیم از پرسنل و همکاران بهداشتی و درمانی به طور کامل محافظت کنیم، افزود: تعدادی از همکاران در این ایام مبتلا شدند اما با قرنطینه در منزل و مساعد شدن و حال عمومی خوب به کار برگشتند.
دکتر جمالیان گفت: علی‌رغم اینکه ۳۰ مادر باردار در شهر اراک در آن روزها به مرکز درمانی برای زایمان مراجعه کردند، با همراهی و پیگیری همکاران هیچ مشکل خاصی برایشان رخ نداده است.
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای مدیریت این ویروس و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان رخ داده بیان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان، بازگشت صنایع به چرخه تولید فعالیت یکی از دغدغه های استان و دانشگاه بود، به همین خاطر پروتکل های بهداشتی توسط همکاران بهداشت محیط به تمام صنایع ابلاغ و جلسات متعددی با اداره صمت و مدیران صنایع برگزار شد و پس از بازگشایی واحدها شدیداً نظارت می شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پاسخ به سوال دوم که آیا می توان به زندگی عادی برگشت، اظهار داشت: ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مهار نشده و همچنان خطر آفرین است، مطمئناً ساده گرفتن این ویروس و دست کشیدن از رعایت نکات بهداشتی، پیک دوباره آن را در جامعه در پی خواهد داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: از تمام مردم خواهش داریم با همان جدیت روزهای نخست، بهداشت فردی نکات بهداشتی فاصله گذاری های اجتماعی و دیگر موارد اعلام شده از سمت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند تا بتوانیم با شکست این دیروز و گذر از روزهای سخت، روزهای بهتری فکر کنیم و برسیم.


( ۴ )

نظر شما :