اتفاق بزرگ استانی با تاثیرات کشوری

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰ کد : ۹۸۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۰۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، بی نیازی کشور در تولید استامینوفن و استقلال و راه اندازی اولین شهرک مرتبط برای تامین مواد اولیه داروها در استان را اتفاقی بزرگ دانست.
اتفاق بزرگ استانی با تاثیرات کشوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید استامینوفن و کلنگ زنی اولین شهرک تولید مواد اولیه دارویی در غرب آسیا، گفت: با افتتاح این خط تولید از واردات مواد اولیه این دارو که همواره وارداتی بوده بی نیاز می شویم.

وی افزود: این ماده را می توان از بنزن پتروشیمی تولید و بی نیازی کشور در محصول نهایی و تبدیل آن به ماده با ارزش افزوده بالا را در پی دارد؛ در ماه ها و سال های آتی و با برنامه‌ریزی‌های درست می توان ضمن صادرات این محصول، ارزآوری قابل قبولی را نیز کسب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در تامین ماده اولیه مترونیدازول چنین اتفاقی رخ داد و ضمن جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی، استان مرکزی و کشور با صادرات نیمی از ظرفیت تولید و مازاد نیاز داخل کشور به ارزیابی قابل قبولی دست یافت.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در زمینه صنعت همواره جزء بهترین ها در کشور بوده و هست و حالا کم کم با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های مهم و موثر کشور در صنایع دارویی می باشد.

دکتر جمالیان تاکید کرد: تکنولوژی های به روز در صنایع دارویی در شهرستان‌های ساوه و اراک و با افتتاح خط تولید استامینوفن و استقرار اولین شهرک تولید مواد موثره دارویی غرب آسیا در شازند، مستقر شده و این امکان در نقاط مختلف نواحی صنعتی گسترش یافته است.

وی ضمن اشاره به تامین و تولید بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه داروها در کشور خاطرنشان کرد: استان مرکزی سهم زیادی در این آمار دارد و مطمئناً با توجه به پتانسیل های موجود در استان و کشور ۳۰ درصد مابقی نیز، دست یافتنی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان از حمایت همه جانبه از تمام صنعتگران و پژوهشگران این عرصه خبر داد.

کلید واژه ها: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان نخستین شهرک مواد موثره دارویی خاورمیانه


نظر شما :