همکاری روحانیت و ائمه جماعات با کادر درمان در روزهای کرونایی

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۷ کد : ۹۸۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۷
معاون دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هزمان با شیوع ویروس کرونا دفتر این نهاد با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت برای کمک همه ارگان ها و در کنار کادر درمان بودن و رسالت و اهدافی که در پیش دارد، با تشکیل تیمی از روحانیون و اعضاء دفتر ائمه جماعات و در چارچوب وظایف و کمک های قابل ارائه به مجموعه علوم پزشکی کمک رسانی کردند.
همکاری روحانیت و ائمه جماعات با کادر درمان در روزهای کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام مهرداد کوشکی افزود: در روزهای نخست و به اتفاق دیگر روحانیون به بیمارستان آیت الله خوانساری اراک رفته و برای فعالیت جهادی، غسل و دفن فوت شدگان بر اثر کرونا اعلام آمادگی و انجام دادیم و از  سایر بیمارستان ها نیز سرکشی کردیم.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام حسنوند مسئول دفتر نهاد در روزهای نخست و با توجه به استرس بالا و فشار کار زیادی که به مدافعان سلامت وارد شده بود، دیدار و تا حد توان با تقدیر و تشکر از زحماتشان سعی در کاهش استرس این عزیزان داشتند.

معاون دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: صحبت کردن و دلگرم نمودن بیماران کرونایی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در آن روزها بود که با توجه به ناشناخته بودن ویروس و ترس و وحشت مردم و کادر درمان از آن، برای آرامش و تقویت روحیه آنان، برنامه های خوبی تدارک و انجام شد.

وی متذکر شد: با همکاری مرکز بهداشت اراک، به خانواده های متوفیان کرونایی که در آن روزها نمی توانستند مراسم عزاداری برپا کنند، با رعایت پروتکل های بهداشتی  سر زده  و ضمن اعطاء بسته های بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده، با ذکر آیات و روایت سعی در تسلی و آرامش بخشیدن به سایر بازماندگان آنان کردیم.

حجت الاسلام کوشکی، تهیه و اهدا بسته های حفاظت فردی به خانواده ی کادر درمان، سرکشی و بازدید مسئول نهاد از کارگاه های تولید ماسک، تشکیل تیم رفع شبهات، برگزاری رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک به معیشت خانواده های متضرر شده از کرونا در سه مرحله، کمک به بعضی از خانواده های پرسنل و دانشجویان را از دیگر اقدامات انجام شده، عنوان کرد.

معاون دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تشکر از همه خیرین و تقدیر از زحمات و تلاش های مدافعان سلامت و دیگر پرسنل واحدهای دیگر و ابراز امیدواری از ادامه دار بودن این کمک ها، گفت: عزیزانی که قصد کمک به هم نوعان خود را دارند، به حجت الاسلام حسنوند (مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک) مراجعه کنند.


( ۱ )

نظر شما :