سرعت گرفتن شیوع بیماری در مکان های شلوغ

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۴ کد : ۹۹۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، بر رعایت دقیق موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۴۰ نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.
سرعت گرفتن شیوع بیماری در مکان های شلوغ

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این جشن هفته گذشته در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، بیمار شده و کار درمان آنان در جریان است.

وی با اشاره به مشاهده ی تردد ماشین ها و کارناوال های متعدد عروسی در سطح شهر اظهار داشت: این بی توجهی به حضور در مکان های شلوغ، باعث ابتلا بسیاری از افراد می شود که اکیدا توصیه می شود از رفتن به اجتماعات خودداری و نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: فعالیت تالارها در استان ممنوع است، اما برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن برپا می‌کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می‌دهند.

وی گفت: در آغاز شیوع این ویروس در استان 85 درصد مردم استان، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کردند، این در حالی بود که این میزان در کشور 73 درصد بود، ولی با توجه به آخرین آمار کسب شده، در حال حاضر بین 30 تا 35 درصد مردم استان، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: مردم رعایت نکات ایمنی و موارد بهداشتی را رها کرده اند که این بی توجهی، نتایج زیانباری در آینده به همراه داشته و ممکن است موجب پیک دوباره این ویروس قبل از برنامه ریزی (اوایل پاییز و زمستان) یعنی در تابستان رخ داده و همه را غافلگیر کند.


( ۶ )

نظر شما :