نگاه نو در کمیته امداد امام خمینی (ره) با ورود به عرصه درمان

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۳ کد : ۹۹۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۷۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ورود کمیته امداد امام خمینی (ره) به عرصه درمان و کمک و حمایت از مردم در این ایام، شاهد پایه‌گذاری نگاهی نو هستیم.
نگاه نو در کمیته امداد امام خمینی (ره) با ورود به عرصه درمان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد هر دو جزء ارگان ها و سازمان های خدمت رسان در دو حوزه متفاوت هستند، امیدواریم با تعاملات هر چه بیشتر و بهتر و در کنار یکدیگر بودن، کیفیت ارائه خدمت به جامعه هدف هر دو سازمان را با وحدت و همپوشانی اقدامات، بالاتر ببریم.

وی اظهار داشت: اختصاص دادن مبالغ کمک شده توسط مردم و واریزی در صندوق های صدقات مراکز درمانی و بیمارستان ها به خود آن مرکز و کمک مستقیم مالی توسط کمیته امداد به همان میزان به هر مرکز درمانی، اقدامی بزرگ و نگاهی نو توسط این اداره کل است و این نگاه که این اداره از قشری خاص  و تحت پوشش خود حمایت کرده و می کند را فراتر برده و دیدگاه جدیدی را باز می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: حمایت از کودکان بی بضاعت و مادران باردار و شیردهی که مشکل تغذیه دارند، از مهمترین معضلات استان در حوزه بهداشت است.

دکتر جمالیان تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته با کمیته امداد مقرر شده در واحدهای مددکاری مراکز درمانی، ضمن حفظ کرامت انسان ها به افراد نیازمند و بی بضاعت تا حد توان کمک شود که کار بسیار بزرگ و ماندگاری است‌.

مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد استان در قالب طرح‌های مشارکتی اقتصادی و طرح شفا دانشگاه علوم پزشکی اراک را یاری خواهد کرد.

مجید مومنی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه مدافعان سلامت و سنگ تمام گذاشتن آنان در مدیریت بیماری کرونا در استان، از حمایت و کمک این اداره کل خبر داد.

وی افزود: قرار است طرح شفا درآمد کلیه صندوق های صدقات واقع در مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین ادارات زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را تقدیم دانشگاه کرده و در قالب مرکز نیکوکاری و حوزه های زیرمجموعه آن به عنوان واحدهای نیکوکاری قرار بگیرند.

مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: قرار است در طرح شفا، کلیه کمک ها و حمایت های نقدی که مردم نوع دوست در بیمارستان ها و صندوق های صدقات می‌اندازند در همان مرکز و به افراد نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد و سایر مردم با رسیدگی کارشناسان مددکاری بیمارستان ها و مراکز درمانی پرداخت شود.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: ما نیز به همان میزان پول خارج شده از هر صندوق در هر مرکز، کمک نقدی می کنیم که این یعنی کمک ۱۰۰ درصدی که در گذشته و طبق قانون این میزان هشت درصد بود.

مومنی گفت: طرح های مشارکتی اقتصادی هم بعد از مشخص شدن نوع طرح و ورود مجتمع اقتصادی کمیته امداد از دیگر برنامه های کمیته امداد است.

وی با اشاره به حضور گروه های بسیج دانشجویی در قالب گروه‌های جهادی و خدمت رسانی به خانواده های نیازمند در مناطق محروم از اعلام آمادگی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت و با پشتیبانی هرچه بیشتر از این گروه ها در خدمات رسانی در مناطق محروم، ویزیت نیازمندان و برطرف کردن مشکلات شان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در پایان به مدیریت خوب و کنترل ویروس کرونا در استان با توجه به اینکه استان مرکزی دومین استان درگیر در کشور بود اشاره کرد و گفت: ویروسی که اروپا و آمریکا را فلج کرده، در کشور ما با رشادت های مدافعان سلامت و به خصوص در استان مرکزی با از جان گذشتگی پزشکان، پرستاران و دیگر مجاهدین عرصه به خوبی کنترل و توسط ریاست دانشگاه که از جوانان بومی استان هستند مدیریت و کنترل شد، که جا دارد از زحمات و تلاش های تمامی عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.


( ۱ )

نظر شما :