کاهش هزینه و زمان تشخیص کرونا و آنفولانزا

۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۷ کد : ۹۹۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۶۸
با رونمایی از کیت های تشخیص کرونا و آنفولانزاهای نوع AوB برای اولین بار در کشور، زمان و هزینه آزمایشات در استان و کشور کاهش پیدا کرد.
کاهش هزینه و زمان تشخیص کرونا و آنفولانزا

به گزارش وب دا مرکزی، استاندار مرکزی  در آیین افتتاح کیت های تشخیص همزمان کرونا و آنفولانزاهای نوع( آ و ب )گفت: با تولید انبوه این کیت ها در آینده نزدیک، علاوه بر کاهش دفعات انجام آزمایش های تشخیصی، هزینه انجام آزمایش های متعدد هم به حداقل می رسد
سید علی آقازاده افزود: در صورتی که شرایط استان بحرانی شود ستاد مبارزه با کووید ۱۹ از همه اهرم ها برای ایجاد محدودیت به‌ صورت انقباظی استفاده خواهد کرد.
وی اظهار داشت: اگر پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها مطابق دستورالعمل های ابلاغی اجرایی نشود اعمال محدودیت‌های شدید تنها راه خواهد بود و نباید استان با بحران شیوع شدید کرونا مواجه شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان هرگز اجازه نخواهند داد که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها وضعیت این استان در شرایط قرمز قرار گرفته و دوباره تخت‌های بیمارستانی به شکل حداکثری با بیمار پرشود.
وی بیان کرد: اعمال محدودیت‌ها موجب می‌شود که کسب و کارهای مختلف در فشار قرار بگیرند بنابراین نیاز است که مردم، کسبه و ادارات نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جدی باشند.
آقازاده گفت: در ۱۰ روز اخیر رکورد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان زده شده و شمار بیماران از ۵۰ به ۶۸ نفر در روز رسیده است که این رشد آماری خطرناک و نگران کننده است.
وی افزود: در ۱۲۰ روز اخیر با همه توان تلاش شد خدمات رسانی درمانی به‌موقع در استان انجام شود که یکی از نتایج آن موفقیت اختراع کیت تشخیص همزمان سه بیماری کرونا و آنفلوآنزای نوع AوB است.
استاندار مرکزی در پایان تاکید کرد: برای اولین بار این کیت در استان ساخته شده است و موفقیت آن به نام محققان استان مرکزی به ثبت خواهد رسید و امید می‌رود که به زودی شاهد تولید انبوه این محصول توسط کارخانجات داخلی برای درمان بیماران باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تولید کیت های تشخیص همزمان کرونا و آنفولانزاهای نوع A و B، که برای اولین بار در کشور رقم خورده موفقیتی بزرگ برای استان و دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: با ساخت این کیت ها در داخل، با انجام یک آزمایش،سه ویروس کرونا و آنفولانزاهای نوع Aو B توسط کارشناسان و پزشکان تشخیص و علاوه بر زمان در هزینه نیز  صرفه‌جویی می‌شود.
وی اظهار داشت: این نمونه یکی از ۵۴ طرح تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک است که پس از ماه ها تلاش توسط دکتر خوانساری نژاد و تیم همراهش به ثمر نشسته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در پاییز و زمستان امسال با توجه به شیوع همه ساله آنفولانزا و ترکیب آن با کرونا، به این کیت ها نیاز بسیار بالایی وجود دارد.
وی بیان کرد: با تولید انواع کیت ها در واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر بی‌نیازی کشور، به صادرات هم خواهیم رسید.
دکتر جمالیان با تبریک این موفقیت به عوامل اجرایی و همکاران دانشگاه علوم پزشکی و همه مردم استان گفت: با همکاری پارک علم و فناوری استان، با شرکت های دانش بنیان وارد مذاکره شدیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر و با توجه به سرعت بخشیدن به تولید انبوه با دو شرکت در پایتخت به توافق رسیده و مراحل نهایی مذاکره را پشت سر گذاشته و در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه این کیت ها دست پیدا خواهیم کرد.


( ۱۵ )

نظر شما :