۹۵ درصد جمعیت استان مرکزی غربالگری کرونا شدند

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۵ کد : ۹۹۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی تاکنون در رابطه با بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا غربالگری شدند.
۹۵ درصد جمعیت استان مرکزی غربالگری کرونا شدند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمدجمالیان افزود: پنج درصد جمعیت غربالگری نشده در خصوص بیماری کووید ۱۹ در استان افرادی هستند که از آنان نشانی و شماره تماس در پایگاه‌های سلامت وجود ندارد و تلاش بر این است که از طریق شماره ملی و با کمک دستگاهای اجرایی ذیربط، این عده نیز غربالگری شوند.
وی با بیان اینکه از افراد غربالگری شده، ۱۴ هزار نفر آزمایش تشخیص کرونا  گرفته شده است، اظهار داشت: همه مردم استان باید در طرح غربالگری با هدف شناسایی افراد مستعد، مشکوک و بیمار شرکت کنند تا خدمات درمانی منظم ارائه شود.
دکتر جمالیان افزود: بر اساس برنامه غربالگری، اعضای پایگاه‌های سلامت استان از طریق پرونده شهروندان در سامانه سیب؛ بیماران پرخطر با پیش زمینه‌های فشارخون، دیابت، امراض قلبی و عروقی را شناسایی کرده و در تماس تلفنی با آنان شرایط عمومی را سنجش می‌کنند و در صورت داشتن علایم مشکوک با مراجعه به منازل از آنان تست کرونا می‌گیرند.
وی اظهار داشت: مردم با پایگاه‌های سلامت نهایت همکاری را داشته باشند و افرادی که پس از غربالگری کرونا مثبت تشخیص داده می‌شوند با رعایت موارد و توصیه‌های درمانی و بهداشتی همراه مجموعه سلامت استان باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۰۰ نفر از پرسنل پایگاه‌های سلامت استان اجرای غربالگری کرونا را برعهده داشتند و علاوه بر کنترل وضعیت سلامت جمعیت هدف، مشاوره بهداشتی، تغذیه و توصیه‌های لازم را به مردم به صورت تلفنی ارایه کرده‌اند.


( ۳ )

نظر شما :