برگزاری مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۳ کد : ۳۴۳۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۶
مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل سالن دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی

به گزارش وبدا، دکتر آرمان زرگران با بیان اینکه این رویداد بین المللی با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاری مراکزی مانند انجمن علمی طب سنتی ایران، کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو، سازمان نظام پزشکی، بنیاد طب یونانی هند، و شاخه ایرانی انجمن جهانی تاریخ داروسازی برگزار شد؛ گفت: مراسم اختتامیه این کنفرانس پس از سخنرانی برخط دکتر فواد اینچه از دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه، با سخنرانی و جمع بندی نتایج و دستاوردهای کنفرانس توسط دکتر محمدحسین آیتی، رئیس کنفرانس و معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، دبیر کنفرانس و مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و نیز معرفی دانشکده طب ایرانی توسط دکتر بهرام سلطانی، معاون بین الملل دانشکده این رویداد بین المللی به پایان رسید‌.

همچنین در پایان اختتامیه، دکتر دهلوی، رئیس بنیاد طب یونانی هند با اعطای نشان و گواهی، دکتر آیتی را به عضویت مادام العمر این بنیاد درآورد.  در این رویداد بین المللی ۵ پنل کارگاهی با حضور متخصصین و اساتید برجسته ایرانی و بین المللی برگزار شد.

وی افزود: در روز نخست این کنفرانس، مراسم افتتاحیه با حضور خانم دکتر حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر آیتی، معاون بین الملل دانشگاه و نیز جمعی از مدیران و مسئولین دانشگاه، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در محل موزه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

مشاور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل ادامه داد: در روز دوم، کنفرانس با برگزاری دو پنل تخصصی ادامه یافت، نخست، در صبح، پنل اعمال یداوی در طب ایرانی با تدریس عملی و سخنرانی اساتید طب ایرانی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شیراز آغاز و سپس با ارائه دو روش کرمانشاهی و فاتح از مدل های ماساژ طب ایرانی بومی ایران پایان یافت. عصر روز دوم نیز برنامه با پنل اعمال یداوی در طب یونانی (هند) و ارائه سخنرانی و تدریس کارگاهی اساتید و مدرسینی از هند و آلمان از دانشگاه همدرد، بنیاد طب یونانی، مرکز پژوهش های طب یونانی وزارت آیوش و انجمن پزشکان اروپا  ادامه یافت.


در صبح روز سوم، اساتید و مدرسین از مرکز طب سنتی تایلند در دانشگاه ماهیدول پنل کارگاهی اعمال یداوی در طب سنتی تایلند در موضع دردهای سر و گردن را برگزار کردند و در پنل عصر نیز اساتید طب چینی از دانشگاه های طب چینی پکن، علوم پزشکی تهران و مشهد به ارائه مباحث و آموزش های عملی روش های اعمال یداوی در طب چینی مانند توینا و طب سوزنی برای بیماران سرطان سینه، بی خوابی و کودکان پرداختند. در روز پایانی نیز اساتید و مدرسینی از گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نیز کشور آلمان روش های استئوپتی را تدریس کردند. در پایان نیز مراسم اختتامیه این رویداد بین المللی برگزار شد.

گفتنی است؛ این رویداد بین المللی در قالب ۵ پنل تخصصی کارگاهی اعمال یداوی در طب ایرانی، طب یونانی (هندی)، طب سنتی تایلند، طب چینی و استئوپتی با حضور مهمان ها و سخنران هایی از کشورهای ایران، هند، تایلند، چین، آلمان و ترکیه از روز  چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه تا شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در محل سالن دارالفنون ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :