سامانه خود اظهاری بسیج ملی کنترل فشار خون راه اندازی شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۷ کد : ۴۲۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۴
سامانه خود اظهاری بسیج ملی کنترل فشار خون راه اندازی شد

در نخستین روز بسیج ملی کنترل فشارخون، سامانه خوداظهاری این طرح راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: ۲۷ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۷ ماه مه، روز جهانی فشار خون، سامانه خود اظهاری و ثبت اندازه فشار خون به نشانی salamat.gov.ir راه اندازی شد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: این سامانه برای ثبت اندازه فشار خون توسط افراد یا در ایستگاه های سنجش فشار خون توسط سنجشگران داوطلب در سراسر کشور، راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: برای ثبت اندازه فشار خون، کافی است افراد به نشانی این سامانه مراجعه کرده و پس از مطالعه راهنمای تکمیل پرسشنامه و راهنمای اندازه گیری فشارخون و نیز ورود کد ملی و تاریخ تولد خود، وارد سامانه شده و در آنجا نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده و همچنین ثبت اندازه فشار خون خود و یا نزدیکانشان اقدام نمایند.

رییس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار داشت: از ۲۷ اردیبهشت ماه تا روز عید سعید فطر اطلاع رسانی این بسیج ملی برگزار می شود و مراحل  اندازه گیری و ثبت فشارخون هموطنان بالای ۳۰ سال، مادران باردار در تمامی سنین و بیماران کلیوی از روز عید سعید فطر تا ۱۵ تیرماه انجام خواهد شد.

شایان ذکر است بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

 

کلید واژه ها: کنترل فشار خون سامانه خود اظهاری بسیج ملی کنترل فشار خون


( ۴ )

نظر شما :