وظایف

تعداد بازدید:۲۸

وظایف مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات

  • نظارت بر اجرای نظام جامع پاسخگویی به شکایات و انتظارات مراجعین
  • پیشگیری از تخلفات و فساد وفق اسناد بالادستی
  •   ساماندهی و شرکت در جلسات دانشگاه طبق دستورالعمل ها
  • ارزیابی عملکرد دانشگاه وفق دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد سازمان
  • طراحی و اجرای نظام جامع بازرسی در سطح دانشگاه
  • نظارت عالیه بر اجرای طرح دارویاری

شرح وظایف واحد بازرسی

 

  •    تهیه و تنظیم برنامه‌های بازرسی مستمر ، دوره‌ای و یا موردی از واحدهای استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها ، دستورالعملها وضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دانشگاه
  • بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع
  • تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه برای اطلاع رییس دانشگاه از عملکرد واحدهای مختلف
  • برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور
  • تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده
  • کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان وارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و ریاست دانشگاه
  • آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دانشگاه
  • اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدام آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط

شرح وظایف واحد ارزیابی عملکرد

     آشنایی با وظایف واحد ارزیابی عملکرد

  • همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دانشگاه و واحد های وابسته به آن 
  • اجرای دستورالعمل‌های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرمهای مربوط و تهیه مستندات لازم
  • احصاء فرمهای تکمیل شده و مستندات آنها و ارایه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دانشگاه
  • همکاری و هماهنگی با شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری دانشگاه به منظور تعیین و تأیید امتیازات  
    بررسی برگه‌های تکمیل شده و تأیید آنها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری
  • پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دانشگاه و واحد های وابسته و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به ریاست دانشگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مقاطع زمانی تعیین شده  
  • نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های ارزیابی عملکرد در دانشگاه و واحد های وابسته و تحلیل ارزیابی‌های انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم  
  • انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه‌های ارزیابی عملکرد و شاخصهای مورد عمل در دانشگاه و ارائه پیشنهادهای لازم  
  • انجام سایر اموری که در چارچوب برنامه‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع می‌گردد.
  • دریافت برگه‌های تکمیل شده توسط مدیران مسئول و مجریان دانشگاه  و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذیربط


واحد پاسخگویی به شکایات

  • آشنایی با وظایف واحد پاسخگویی به شکایات
  • دریافت شکایات حضوری، تلفنی و مکتوب مردم (مراجعین ) از واحدها و کارکنان دانشگاه 
  • بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
  • بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی  
  • پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان  
  • جمع بندی شکایات به صورت دوره ای و تجزیه و تحلیل شکایات و ارائه گزارش برای ریاست دانشگاه و دفتر متبوع در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  
  • پیگیری نتایج گزارش های تهیه شده  
  • پیگیری اقدامات انجام یافته برای ارسال پاسخ به شاکیان
     

کارشناس سیستم سامد - کارتابل رئیس دانشگاه

  • شرح وظایف کارشناس سیستم سامد - کارتابل رئیس دانشگاه 
  • پیگیری نامه های موجود در سامانه سامد دانشگاه تا حصول نتیجه با رویکرد حل مسئله
  • انتقال و انعکاس صحیح و کامل تقاضاهای موجود در سامانه سامد به واحدهای ذیربط
  • هدایت و کنترل درخواستها، مراجعات و اطلاع رسانی به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم
  • ارتباط با دفتر ارزیابی عملکرد استانداری مرکزی
  • مشاوره و راهنمایی متقاضیان در زمینه پیگیری درخواستها و شکایتها
  • تهیه و تنظیم گزارشهای مربوط به سامانه سامد
آخرین ویرایش۲۳ فروردین ۱۴۰۴