وظایف
وظایف مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات
- نظارت بر اجرای نظام جامع پاسخگویی به شکایات و انتظارات مراجعین
- پیشگیری از تخلفات و فساد وفق اسناد بالادستی
- ساماندهی و شرکت در جلسات دانشگاه طبق دستورالعمل ها
- ارزیابی عملکرد دانشگاه وفق دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد سازمان
- طراحی و اجرای نظام جامع بازرسی در سطح دانشگاه
- نظارت عالیه بر اجرای طرح دارویاری
شرح وظایف واحد بازرسی
- تهیه و تنظیم برنامههای بازرسی مستمر ، دورهای و یا موردی از واحدهای استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها ، دستورالعملها وضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دانشگاه
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع
- تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه برای اطلاع رییس دانشگاه از عملکرد واحدهای مختلف
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان وارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و ریاست دانشگاه
- آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دانشگاه
- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدام آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط
شرح وظایف واحد ارزیابی عملکرد
آشنایی با وظایف واحد ارزیابی عملکرد
- همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دانشگاه و واحد های وابسته به آن
- اجرای دستورالعملهای ارزیابی عملکرد و تکمیل فرمهای مربوط و تهیه مستندات لازم
- احصاء فرمهای تکمیل شده و مستندات آنها و ارایه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دانشگاه
- همکاری و هماهنگی با شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری دانشگاه به منظور تعیین و تأیید امتیازات
بررسی برگههای تکمیل شده و تأیید آنها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری - پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دانشگاه و واحد های وابسته و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به ریاست دانشگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مقاطع زمانی تعیین شده
- نظارت بر حسن اجرای برنامههای ارزیابی عملکرد در دانشگاه و واحد های وابسته و تحلیل ارزیابیهای انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم
- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامههای ارزیابی عملکرد و شاخصهای مورد عمل در دانشگاه و ارائه پیشنهادهای لازم
- انجام سایر اموری که در چارچوب برنامههای ارزیابی عملکرد دانشگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع میگردد.
- دریافت برگههای تکمیل شده توسط مدیران مسئول و مجریان دانشگاه و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذیربط
واحد پاسخگویی به شکایات
- آشنایی با وظایف واحد پاسخگویی به شکایات
- دریافت شکایات حضوری، تلفنی و مکتوب مردم (مراجعین ) از واحدها و کارکنان دانشگاه
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی
- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
- جمع بندی شکایات به صورت دوره ای و تجزیه و تحلیل شکایات و ارائه گزارش برای ریاست دانشگاه و دفتر متبوع در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- پیگیری نتایج گزارش های تهیه شده
- پیگیری اقدامات انجام یافته برای ارسال پاسخ به شاکیان
کارشناس سیستم سامد - کارتابل رئیس دانشگاه
- شرح وظایف کارشناس سیستم سامد - کارتابل رئیس دانشگاه
- پیگیری نامه های موجود در سامانه سامد دانشگاه تا حصول نتیجه با رویکرد حل مسئله
- انتقال و انعکاس صحیح و کامل تقاضاهای موجود در سامانه سامد به واحدهای ذیربط
- هدایت و کنترل درخواستها، مراجعات و اطلاع رسانی به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم
- ارتباط با دفتر ارزیابی عملکرد استانداری مرکزی
- مشاوره و راهنمایی متقاضیان در زمینه پیگیری درخواستها و شکایتها
- تهیه و تنظیم گزارشهای مربوط به سامانه سامد