توجه به توصیه های بهداشتی

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۲۷۶۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۰
توجه به توصیه های بهداشتی جهت حفظ سلامتی خود و خانواده درطول سفر
توجه به توصیه های بهداشتی

به دلیل فصل گرما و‌ سفرهای تابستانی ، موارد زیر را با هدف پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و همه گیری بیماری‌های منتقله از آب و غذا، به خصوص بیماری واگیر  توصیه می گردد :

1- از خرید موادغذایی به ویژه نوشیدنی ها، که توسط فروشندگان دوره گرد عرضه می شوند و مواد غذایی روباز ،غیر بهداشتی وفله ای بویژه لواشک ، ترشک ، ماکارونی و... که فاقد بسته بندی ومجوز وزارت بهداشت می باشند جدا خودداری نمایید.


2- شستن دستها با آب و صابون قبل از خوردن غذا نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روده ای (اسهال و …)دارد . در بین راه در دستشویی‌ها از صابون جامد استفاده نکنید و به جای آن از صابون مایع برای شستن دست‌ها استفاده کنید.


3- توجه داشته باشید که مواد غذایی پخته شده نباید بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری شود و بیشتر از یکبار گرم شود. استفاده از یخدان می تواند مواد غذایی را تا چند ساعت سالم نگه دارد. در صورتی که از یخدان استفاده می کنید غذاهای خام و پخته را مجاور هم قرار ندهید و از تماس آن ها با هم جلوگیری کنید .


4- در صورتی که قصد استفاده از غذاهای کنسرو شده را دارید مراقب باشید که قوطیها برآمده یا فرورفته نباشند و نشتی یا شکستگی نداشته  و پس از اطمینان از تاریخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت باید به مدت 20 دقیقه قبل از مصرف بجوشانید.


5- از خرید یخ‌های قالبی در طول سفر خودداری کنیدو جهت اب اشامیدنی از یخ های بسته بندی ودارای مشخصات دار استفاده شود.


6- از مصرف آب‌های سطحی، چشمه‌ها و دریاچه‌ها خودداری کنید و آب اشامیدنی را از منابع مطمئن تامین کنید و تا حد امکان از بطری‌های آماده آب بسته بندی استفاده کنید و در پارکها و تفریحگاهها به تابلوهای راهنمای آب شرب و غیر شرب (مورد استفاده جهت آبیاری فضای سبز) توجه کنید .


( ۱ )

نظر شما :