همکاران اورژانس هم پای مدافعان سلامت

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۷:۴۵ کد : ۱۱۸۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۷
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همکاران اورژانس پیش بیمارستانی از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، خود را موظف به ارائه خدمت و کمک به همنوعان دانسته و هم پای مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان شبانه روزی تلاش کردند و می کنند.
همکاران اورژانس هم پای مدافعان سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی اورژانس افزود: اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات و چالش های موجود و پیش رو، بتوانیم ارتقاء کیفیت عملکرد اورژانس استان مرکزی را شاهد باشیم و در این روزهای سخت کرونایی بیشتر و بهتر به مردم عزیز خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اورژانس استان مرکزی در سال ۱۳۵۷ و در ساختمانی ابتدایی در جوار بیمارستان امیرکبیر افتتاح و با دو کد آمبولانس عملیاتی و ۱۲ تکنیسین از نیروهای داوطلب آغاز به کار کرد، اظهار داشت: در حال حاضر  ۲۸۴ نفر نیرو تحت پوشش سازمان اورژانس استان مرکزی در ۶۴ پایگاه اورژانس در استان فعالیت می کنند که از این میان ۴۰ پایگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

دکتر بهرامی بیان کرد: یک پایگاه اورژانس هوایی نیز از شهریورماه سال ۹۷ در استان آغاز به کار کرده، همچنین چهار پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در سراسر استان مرکزی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: این واحد در قالب فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی در زمینه واحد ارتباطات، dispatching، اعزام و راهبری آمبولانس برای اخذ ماموریت و فرستادن کدهای مربوط به محل مورد نظر، واحد MCMC یا واحد پیش مراقبت های بالینی، واحد EOC یا مرکز هدایت عملیات بحران، واحد ستادی دانشگاه، همچنین پایگاه هایی که در سراسر استان مرکزی در پراکندگی جغرافیایی مصوب قرار دارند و در حال امدادرسانی و ماموریت‌های تعریف شده برای سیستم اورژانس پیش بیمارستانی هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تبریک این روز، برای تمامی همکاران واحد اورژانس پیش یبیمارستانی و فوریت های پزشکی در استان مرکزی آرزوی سلامتی و در مقابله با این ویروس وحشی کرونا آرزوی موفقیت کرد.

 

کلید واژه ها: رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک واحد EOC MCMC dispatching اورژانس پیش بیمارستانی کرونا دکتر بهرامی


نظر شما :