افزایش پایگاه‌های اورژانس اراک

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۷:۳۸ کد : ۱۱۸۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۹
آیین کلنگ زنی ساخت ۱۰ پایگاه خیرساز اورژانس پیش‌ بیمارستانی کلانشهر اراک امروز با حضور مسئولین برگزار شد.
افزایش پایگاه‌های اورژانس اراک

به گزارش وب دا مرکزی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم، گفت: این کلنگ‌زنی ها به صورت همزمان و به مناسبت روز اورژانس انجام و با ساخت و تکمیل این پایگاه ها، ۸ پایگاه شهری و دو پایگاه جاده‌ای، به تعداد پایگاه های اورژانس شهرستان اراک افزوده می‌شود.

دکتر پریا بهرامی افزود: این پایگاه ها به همت رییس و معاونین دانشگاه، شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و البته خیرین سلامت، ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود تعداد پایگاه ها نسبت به تراکم جمعیت شهری این ۱۰ پایگاه با هدف کاهش فشار کاری به روی سایر همکاران و البته کاهش زمان حضور بر بالین بیماران و مصدومان سوانح، ساخته خواهد شد.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی استان مرکزی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه میانگین حضور همکاران اورژانس بر بالین بیمار در سطح کشور ۱۵ دقیقه و در شهرستان اراک حدود 10 دقیقه است، گفت: با توجه به جمعیت زیاد کلانشهر اراک به دلیل صنعتی بودن و مراودات کاری فراوان و بالا بودن تعداد سوانح کاری و دیگر سوانح، امیدواریم با راه اندازی این پایگاه ها، شاهد ارتقا و افزایش کیفیت خدمات به همشهریان خود باشیم.

دکتر بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: این پایگاه ها در وسعتی به متراژ ۱۴۱ متر و هر کدام با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان که توسط خیرین برای ساخت تخصیص داده شده، ساخته و با تجهیز آمبولانس و دیگر وسایل که بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، هزینه هر پایگاه حدود ۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

کلید واژه ها: رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر پریا بهرامی فوریت های پزشکی استان مرکزی


( ۱ )

نظر شما :