مزاحمت های تلفنی اورژانس، معضلی در بحران کرونا

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۰۸۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۴
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی گفت: در این شرایط اپیدمی و وضعیت بحرانی کرونا، که نیاز بیشتر به خدمات اورژانس و مشاوره تلفنی می باشد، مزاحمت های بی‌شمار تلفنی به معضلی دیگر برای اورژانس ۱۱۵ تبدیل شده است.
مزاحمت های تلفنی اورژانس، معضلی در بحران کرونا

به گزارش روابط عمومی اورژانس 115 استان مرکزی، بهروز ایران نژاد بیان کرد: علیرغم اینکه در دوران پاندمی کرونا اورژانس به عنوان یک اصل مهم در ارائه خدمت به همشهریان و مددجویان محسوب میشود، متاسفانه مزاحمت های تلفنی با اورژانس، مانعی برای ارایه خدمت شده است به طوریکه از ۱۳۲ هزار و ۹۲۷ تماس تلفنی امسال با اورژانس ۱۱۵، هفت درصد آن ها به‌ عنوان ماموریت کاذب به ثبت رسیده است.

وی افزود: تماس مزاحمان منجر به ماموریت کاذب می‌شود و با اشغال خطوط تماس ممکن است کادر اورژانس برای ارایه خدمات به حادثه دیدگان واقعی بازمانند و ضمن اعزام بی مورد آمبولانس و اتلاف هزینه‌ در صرف زمان، سوخت، انگیزه همکاران اورژانس را کاهش و فشار بسیاری را به آن ها تحمیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: از یک ماه گذشته که موقعیت‌یاب در استان راه‌اندازی شده شمار تماس‌های مزاحمان پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد و دادگستری نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته و با برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵، این افراد را احضار و از آنان تعهد می‌گیرد.

گفتنی است که ۲۶ هزار و ۴۸۹ ماموریت در بخش‌های مختلف درمانی از سوی کادر اورژانس استان در سال جاری عملیاتی شده است و ۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و ۵ پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.

کلید واژه ها: اورژانس پیش بیمارستانی معاون فنی و عملیات


( ۱ )

نظر شما :