۱۹۷ نفر به علت تنگی نفس با اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی تماس گرفتند.

۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۳ کد : ۲۲۴۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۴
سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان مرکزی گفت: ۱۹۷ نفر آذرماه امسال به علت تنگی نفس با اورژانس ۱۱۵ استان تماس گرفتند تا برای کمک به درمان آنان اقدام شود.
۱۹۷ نفر به علت تنگی نفس با اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی تماس گرفتند.

دکتر «محمد پروهان» افزود: ۱۰۲ نفر از تماس گیرندگان برای درمان تخصصی به مراکز درمانی استان اعزام شدند و ۳۳ نفر در محل درمان و بقیه تماس‌ گیرندگان مشاوره تلفنی شدند.

▫️وی اظهار داشت: این افراد با شکایت تنگی نفس، سرفه و مشکل در تنفس از کادر درمان اورژانس استان مرکزی کمک خواستند.

▫️سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی  و مدیرحوادث استان مرکزی گفت: آلودگی هوا می‌تواند بخشی از علت تنگی نفس افراد تماس‌گیرنده با اورژانس استان به ویژه در شهرهای آلوده از جمله اراک و شازند باشد.

▫️دکتر پروهان افزود: ۵۲۵ تماس نیز مهرماه امسال با اورژانس برقرار شد که ۲۳۹ نفر از این افراد برای پیگیری درمانی به بیمارستان‌ها اعزام شدند و۷۳ نفر در محل درمان خدمات رسانی شده و بقیه مشاوره تلفنی درمانی دریافت کردند.

▫️وی اظهار داشت: آلودگی هوا، ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند و مردم به ویژه سالمند، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار این ایام از منزل خارج نشوند.

▫️ سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی  و مدیرحوادث استان مرکزی گفت: کووید ۱۹ یک بیماری ریوی و تنفسی است که در تماس با استنشاق هوای آلوده سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و اگر از نظر شرایط جوی بارندگی و باد کاهش یابد، این بیماری در تماس با آلودگی هوا شدت بیشتری می‌گیرد و می‌توان میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

▫️دکتر پروهان از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروری از خودروهای شخصی استفاده کنند و تردد کمتری در محیط بیرون داشته باشند و در این ایام از انجام ورزش‌های سنگین و پیاده‌روی در فضای باز خودداری کنند.

▫️۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.
 

کلید واژه ها: اورژانس پیش بیمارستانی تکنسین فوریت های پزشکی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی


( ۲ )

نظر شما :