اولین کارگاه عملی یک روزه مهارت های بالینی اورژانس پیش بیمارستانی

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۹ کد : ۲۸۵۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۲
دکتر نوری ساری، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در این زمینه گفت این کارگاه که در راستای افزایش ارتقای کیفیت خدمات و سطح مهارت کارکنان عملیاتی سازمان برگزار شده است؛ بخشی از برنامه های آموزشی برای واحد عملیات سازمان و به عنوان مکمل دوره های PHTM و PHCLS می باشد.
اولین کارگاه عملی یک روزه مهارت های بالینی اورژانس پیش بیمارستانی

به گزارش روابط عمومی ۱۱۵ استان مرکزی ؛ اولین کارگاه عملی یک روزه مهارت های بالینی اورژانس پیش بیمارستانی در ساختمان ستادی اورژانس کشور برگزار شد.
 
دکتر نوری ساری، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در این زمینه گفت این کارگاه که در راستای افزایش ارتقای کیفیت خدمات و سطح مهارت کارکنان عملیاتی سازمان برگزار شده است؛ بخشی از برنامه های آموزشی برای واحد عملیات سازمان و به عنوان مکمل دوره های PHTM و PHCLS می باشد. وی با اشاره به آنکه در کنار برنامه های علمی کارشناسان عملیاتی، کارگاههای مهارت محور ویژه ای نیز برای واحد ارتباطات شامل (کارشناسان تریاژ تلفنی، پرسنل هدایت راهبری آمبولانس و پزشکان مشاور 1050) طراحی شده، افزود تاکنون دو کارگاه کشوری آموزش تریاژ تلفنی برگزار شده و از ابتدای شهریورماه کارگاه های سایر واحدها نیز شروع خواهد شد و تا پایان سال برای همکاران قابل اجرا خواهد بود.
وی همچنین گفت سه کارگاه مدیریت تروما (PHTM), مدیریت ایست قلبی تنفسی و بیماری های قلبی (PHCLS)  و نیز مدیریت سایر موارد اورژانسی (AMLS) پیش از این برگزار شده بود و کارگاه مهارتهای بالینی به عنوان یک برنامه مکمل نقش چشمگیری در روند ارتقای کیفی مهارتهای عملیاتی و اجرایی همکاران واحد عملیات خواهد داشت.
معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور اشاره کرد تمرکز این کارگاه بر ارتقای مهارت تکنسین در خصوص معاینات بیمار و اقدامات حیات بخش اعم از رگ گیری، تهویه مکانیکی، مدیریت راه هوایی پیشرفته، پروسیجرهای بیماران ترومایی و .... می باشد.

گفتنی است چهره های برجسته طب اورژانس شاغل در سازمان و مربیان حرفه ای از جمله  دکتر پروهان از دانشگاه  اراک ، دکتر سلطانی از قزوین، آقایان مهر سروش، پورنوروز، حیدری و صاحب جمع از مرکز اورژانس تهران به عنوان اساتید این دوره همکاری داشتند.

کلید واژه ها: کارگاه اورژانس اورژانس کشور سازمان مدیریت برگزار مهارت


( ۴ )

نظر شما :