دوره آموزشی آشنایی با اورژانس ۱۱۵ برای دانش آموزان اراکی برگزار گردید.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۱ کد : ۳۰۴۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۲
به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی، نحوه تماس و پاسخگویی ۱۱۵،حفظ خونسردی در حوادث و آشنایی با مسمومیت با گاز منواکسیدکربن و علایم آن و علایم تشنج و انجام اقدامات اولیه و همچنین پیشگیری از آن محور‌های آموزشی این برنامه بود.
دوره آموزشی آشنایی با اورژانس ۱۱۵ برای دانش آموزان اراکی برگزار گردید.

 دوره آموزشی آشنایی با اورژانس ۱۱۵ برای دانش آموزان اراکی برگزار گردید.

برنامه آشنایی دانش آموزان با اورژانس ۱۱۵ در مدرسه دخترانه شهید مطهری (مقطع ابتدایی ) در اراک انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس 115 استان مرکزی، نحوه تماس و پاسخگویی ۱۱۵،حفظ خونسردی در حوادث و آشنایی با مسمومیت با گاز منواکسیدکربن و علایم آن و علایم تشنج و انجام اقدامات اولیه و همچنین پیشگیری از آن محور‌های آموزشی این برنامه بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی در این خصوص گفت: این برنامه آموزشی با حضور مربیان و معلمان و بیش از 120 دانش آموز این دبستان صورت گرفت،کارشناسان فوریتهای پزشکی دانش آموزان را با اصول کلی فوریتهای پزشکی آشنا کردند.

ایران نژاد با اشاره به مباحث مطرح شده افزود: در این برنامه نحوه عملکرد اورژانس ۱۱۵، عدم مزاحمت برای خطوط اورژانس، آشنایی با عواقب مزاحمت خطوط اورژانس،آشنایی با شماره ۱۱۵، آشنایی با تجهیزات داخل آمبولانس،نحوه برخورد با فردی که در حال تشنج است همگی و همچنین نحوه برخورد با فردی که دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن با زبان قابل درک برای کودکان ابتدایی توسط کارشناسان فوریت های پزشکی آموزش داده شد.
 
ایران نژاد اضافه کرد: هم چنین نحوه فعالیت‌ها و اینکه در چه مواقعی (قلبی، تنفسی، مسمومیت، تصادفی، سقوط، افزایش فشار خون) با اورژانس ۱۱۵ باید تماس گرفته شود،به دانش آموزان گفته شد.
 
ایران نژاد در پایان گفت : با آموزش دانش آموزان در نحوه تماس با اورژانس ۱۱۵ در مواقع ضروری و بالا بردن سطح اولیه آموزش سلامت کودکان میتوان به کاهش صدمات وارده در مصدومین و کودکان امیدوار شد.
 
این برنامه با هدف فرهنگ سازیِ و مشارکت همگانی با آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد.

روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی


 

کلید واژه ها: اورژانس اورژانس ۱۱۵ آشنایی دانش دانش آموزان اورژانس پیش بیمارستانی تکنسین فوریت های پزشکی اموزش


( ۲ )

نظر شما :