افتتاح ۳ پایگاه اورژانس در اراک به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر بهداشت

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۹ کد : ۳۲۳۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۵
صبح امروز و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت، در محل سازمان اورژانس کشور، ۷۲ طرح افتتاح شد که ۳ طرح از طرح های مذکور مربوط به مرکز استان مرکزی بود. به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عین اللهی در ای
افتتاح ۳ پایگاه اورژانس در اراک به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر بهداشت

 افتتاح ۳ پایگاه اورژانس در اراک به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر بهداشت

صبح امروز و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت، در محل سازمان اورژانس کشور، ۷۲ طرح افتتاح شد که ۳ طرح از طرح های مذکور مربوط به مرکز استان مرکزی بود.
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عین اللهی در این آیین آمار و عملکرد حوزه ی اورژانس پس از پیروزی انقلاب را غیرقابل مقایسه با قبل دانست و گفت: قبل از انقلاب تعداد پایگاه های اورژانس در کشور حدود ۲۰ پایگاه بود، اما امروز خوشبختانه در هر استان به تعداد نیاز و بیش از این عدد، پایگاه اورژانس وجود دارد که عمدتاً نیز با کمک خیرین مجهز شده اند.
وزیر بهداشت، کار در اورژانس را جهاد و شغلی مقدس برشمرد و گفت: دوران سخت کرونا و تقدیم چندین و چند شهید بیان گر مجاهدت و تلاش های صادقانه ی همکاران اورژانس بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با تاکید بر اینکه استان مرکزی ۷۷ پایگاه اورژانس زمینی و ۱ پایگاه مجهز هوایی دارد، گفت: اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی اولین و تنها دارنده مجمع خیرین تخصصی حوزه ی اورژانس است.
دکتر امانی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک خوشبختانه با تلاش همکاران و کمک خیرین، فاقد استقرار پایگاه به صورت کانکسی است.
وی افزود: ۳ طرح پایگاه  و پد اورژانس هوایی شهدای شهر داودآباد، پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری خدیجه ارجلو اراک و پایگاه اورژانس بانوان شهرستان اراک از طرح هایی است که در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است پایگاه و پد اورژانس هوایی شهر داوود آباد در زمینی به متراز ۷۲۰۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و با کمک خیرین این شهر و نیز پایگاه شهری ارجلو اراک به متراژ ۱۵۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۱ و نیم میلیارد تومان و با حمایت خیر گرانقدر حاج صفی الله عزیزنیا و سازمان صمت استان مرکزی ساخته شده است.
 

کلید واژه ها: اورژانس پایگاه اورژانس پایگاه اراک طرح استان استان مرکزی مرکزی


نظر شما :