۱۱۵ شماره ی زندگی بخش

۰۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۰۱۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۹۷
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزانه بیش از ۲ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی گرفته می شود.
۱۱۵ شماره ی زندگی بخش

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی افزود: پس از شیوع بیماری کرونا  و به خاطر وحشت مردم، مشاوره‌های پزشکی و این  مکالمات به ۴۰۰۰ تماس افزایش پیدا کرد.
او اظهار داشت: این خط تلفن سراسر استان را پوشش داده و از هر نقطه ای که با مرکز فوریت های پزشکی تماس حاصل شود، کارشناسان پرستاری در مرکز ارتباطات ظرف مدت کمتر از ۳ دقیقه مریض یا اطرافیان را تعیین تکلیف کرده و برای اعزام آمبولانس تصمیم می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آمبولانس و پایگاه های شهری و روستایی در استان، با آموزش همکاران و فیلتر کردن برخی ماموریت ها، تنها قادر به ارائه خدمت به برخی سوانح و انتقال مصدومان و بیماران وجود دارد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: یک پزشک مشاور به صورت ۲۴ ساعته در مرکز حضور دارد و در صورتی که تماس نیاز به مشاوره پزشکی داشت و یا کارشناس مربوطه نتواند در مورد اعزام آمبولانس تصمیم‌گیری کند، تماس از طریق اتوماسیون به پزشک ارجاع داده می‌شود.
وی تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا، تعداد تماس ها و ماموریت های اورژانس نیز افزایش یافته و بیش از دو برابر شده است.
دکتر بهرامی گفت: در کنار این تلاش ها و زحمات شبانه روزی، مزاحمت های تلفنی هم وجود دارد که منجر به افزایش زمان پاسخگویی می‌شود و در حالیکه شاید  مددجویی که واقعا نیاز به کمک و امداد رسانی دارد و در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است، به خاطر بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد  مجبور به انتظار پشت خط اشغالی است.
وی در پایان از هم استانی ها به خصوص والدین خواست کودکان را کنترل کنند و کسانیکه این اقدام ناشایست را انجام می دهند، لحظه ای خود یا خانواده شان را جای بیماران و یا اطرافیانشان بگذارند تا قدری استرس و فشار روانی که آنان در لحظاتیکه با اورژانس تماس گرفته و اشغال است را درک کنند.


( ۵ )

نظر شما :