زدن ماسک مهمترین کار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است/برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و غیرحضوری

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۰۱۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زدن ماسک احترام به حقوق شهروندی است و با این کار از خود و دیگران محافظت می کنیم.
زدن ماسک مهمترین کار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است/برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و غیرحضوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: انواع ماسک های می توانند در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس موثر باشند و نیازی به ماسک های N95 و فیلتر دار نیست و حتی ماسک های خانگی قابل شست و شو در صورت اتو شدن هم می توانند ما را در برابر ویروس کرونا محافظت کند.
وی خاطرنشان کرد: ورود افراد بدون ماسک در ساختمان‌های اداری و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، ممنوع است  و زین پس اجازه ی هر نوع ورود تنها با داشتن و استفاده ماسک انجام می پذیرد.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه کرونا در حال افزایش است و ما باید خود را برای هر شرایطی آماده کنیم، گفت: متاسفانه زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان در اراک کامل نیست و ما نیازمند تجهیز یک بیمارستان در بحث کرونا و اختصاص آن به عنوان مرکز مقابله با این ویروس  هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در ادامه ضمن اشاره به این که راه اندازی یک بخش در هر بیمارستان بزرگترین اشتباه است که برخی استان های کشور آن را مرتکب شده اند گفت: ایجاد بیمارستان ایزوله نتیجه خوبی خواهد داشت و اینکه همه بیماران با امنیت خاطر و روحیه بالا تحت درمان قرار بگیرند و از طرفی هزینه ها  نیز کاهش پیدا می کند.
دکتر جمالیان خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع آنفولانزا در فصول پاییز و زمستان امسال و موج دوم کرونا و با هدف جلوگیری از اختلال در کار واحدهایی چون ارتوپدی، جراحی، رادیولوژی و بیهوشی و غیره برنامه ریزی کرده ایم یک بیمارستان را تا پایان سال به این امر اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: برگزاری آزمون های دانشجویان نه تنها در دانشگاه علوم پزشکی اراک بلکه در تمام دانشگاه‌های استان می بایست به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار گردد، کرونا تحول و تغییر زیادی در زندگی ما خواهد داشت و ما نمی توانیم در برابر این تغیرات مقابله نماییم و باید خود را با شرایط پیش رو که کرونا ما را به این کار وادار کرده است سازگار نماییم.
وی در پایان ضمن تشکر از زحمات معاونان، مدیران، کارکنان و پرسنل تاکید کرد بسیاری از تصمیم گیری ها در شرایط فعلی بسیار حساس و مهم بوده و ممکن است موجب نارضایتی برخی شود ولی مطمئنا با همدلی این موضوع حل و این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.


نظر شما :