تاکید به رعایت بهداشت و حفظ فاصله و زدن ماسک

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۳ کد : ۱۰۲۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت بهداشت، حفظ فاصله و زدن ماسک مهمترین راهکارهای مقابله با ویروس کرونا است.
تاکید به رعایت بهداشت و حفظ فاصله و زدن ماسک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد نظری افزود: اگر همه افراد در جامعه این نکات را  رعایت کنند می توانند انتقال بیماری را از ۹۵ درصد به ۵ درصد کاهش دهند.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر روند این بیماری سیر صعودی داشته و تعداد مبتلایان و بیماران سرپایی افزایش یافته است و این یک هشدار جدی برای کلیه مردم است که بیماری را جدی بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: حجم کار به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا به قدری گسترده شده که اگر  مردم در جامعه همدلی نداشته باشند نظارت بر این امر به درستی ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه این ویروس به راحتی با عدم رعایت از یک فرد به فرد دیگر انتقال می‌یابد، گفت: متاسفانه  مردم در ماه های اخیر به خوبی رعایت نمی کنند و شاید یکی از دلایل افزایش بیماری عدم توجه و رعایت مردم بوده است.

دکتر نظری افزود: برای بهتر اجرا شدن پروتکل ها، از ماه گذشته یک برنامه ضربتی را برنامه ریزی کرده و خوشبختانه از هفته قبل و با همکاری کلیه دستگاه های اجرای و البته سازمان های مردم نهاد اجرایی شده و باید گفت اگر کسی مواردی که همکاران گوش زد می کنند را نادیده بگیرد و یا پروتکل هایی که در آینده اعلام خواهد شد را رعایت نکنند، طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

وی در پایان از زحمات همکاران بهداشت روان، بهداشت تغذیه، بهورزان و مراقبین سلامت و بهداشت محیط تشکر کرد و متذکر شد اگر مردم کرونا را جدی نگیرند و نکات بهداشتی را رعایت نکنند، زحمات کلیه مسئولان و مدافعان سلامت و کارکنان بهداشت و درمان، به باد خواهد رفت.


( ۴ )

نظر شما :