نقش شهرداران و دهیاران در روزهای کرونایی

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۰۲۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی در آستانه روز شهرداری و دهیاری ها، خطاب به شهرداران و دهیاران سراسر استان گفت: از شهرداران و دهیاران انتظار می‌رود با وسعت بخشی به تلاشها و اقدامات موثر خود در سال جهش تولید و برداشتن گام‌های ارزنده و بلند در جهت توسعه، عمران و آبادانی مناطق، اقدامات موثر و تاثیر گذار خود را در جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا ادامه دهند.
نقش شهرداران و دهیاران در روزهای کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی ضمن تبریک این روز به شهرداران و دهیاران گفت: چهاردهم تیرماه مصادف با سالگرد تصویب "قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور" روز شهرداری و دهیاری ‌است. شکل‌گیری و استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم و انتخاب شهرداران و دهیاران از سوی شوراها به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی را به واقع می‌توان یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق مردم‌سالاری دینی، تقویت نهادهای محلی و مدنی و نقطه عطف در پیوند حاکمیت با مردم دانست. خدمات گسترده و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در ابعاد وسیع و گوناگونی نظیر حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی و... نمود پیدا می‌کند، نقش بسیار موثری در آسایش، امنیت و سلامت شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، پویا، بانشاط و توسعه‌یافته ایفا می‌کند.

اینک در شرایط فعلی بروز و شیوع بیماری کرونا، نقش مدیریت شهری در جهت مقابله با این ویروس به جهت ضدعفونی مراکز و اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل از یک سو ‌و توجه به وضعیت کلی تامین نیازمندی های مردم از سوی دیگر بسیار پررنگ است، از اینرو نقش شهرداران در مسیر هموارسازی تلاش حافظان سلامت غیرقابل انکار است؛ اینجانب از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کنم تا از تلاش همکاران خدوم در شهرداری های استان مرکزی به جهت اقدامات قابل توجه در مقابله با شیوع این بیماری تقدیر و تشکر کنم، امید است که عزم ملی و تلاش مسئولانه شما عزیزان زمینه شکست سریع تر این بیماری را فراهم کند.


نظر شما :