هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

عدم رعایت نکات بهداشتی باعث اتفاقات بدی برای استان مرکزی خواهد شد

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۰۲۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس کرونا موج دومی نخواهد داشت چراکه موج اول شیوع این ویروس هنوز تمام نشده است.
عدم رعایت نکات بهداشتی باعث اتفاقات بدی برای استان مرکزی خواهد شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه آفتاب افزود: با شدت گرفتن شیوع این ویروس و افزایش مبتلایان در ادامه موج اول، احتمال بازگشت محدودیت ها علیرغم عدم تمایل مسئولین استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر مردم رفتار اجتماعی خود و سهل انگاری و عادی انگاری این ویروس را ادامه دهند، راهی جز بازگشت به اعمال محدودیت ها برای حفظ سلامتی مردم نیست.

دکتر جمالیان به استفاده از ماسک و تاثیر آن در جلوگیری از انتشار و ابتلا اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست کمبود ماسک مشاهده می شد، ولی در حال حاضر ماسک به اندازه کافی در داروخانه های استان موجود است، اما متاسفانه مردم از آن استفاده نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دومین عامل افزایش تعداد مبتلایان در روزهای اخیر در استان، شرکت در مجالس عروسی و عزا و همچنین مسافرت های غیر ضروری و حضور بی مورد در جامعه و پارک ها است.

وی تاکید کرد: اگر مسائل اخلاقی اجازه می داد، تصویر درد و رنج کشیدن بیماران کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی را به تصویر می کشیدیم تا مردم قدری بیشتر رعایت کنند و کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این ویروس به هیچ وجه ضعیف نشده و قادر است در مدت دو هفته یک خانواده را فلج کند و از هم بپاشاند.

دکتر جمالیان از مردم خواست به احترام زحمات کادر درمانی که این روزها به شدت احساس خستگی می کنند، بهداشت را رعایت کرده و به پروتکل های ابلاغی  وزرات بهداشت، ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی استان گوش داده و آنها را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: چابکی روزهای نخست کادر بهداشتی و درمانی باعث شد این ویروس که همچنان برای سازمان بهداشت جهانی ناشناخته است، در استان کنترل شود اما باید گفت اگر این روال در استان پیش برود، در روزها و هفته های آتی، اتفاقات بدی برای استان مرکزی رقم خواهد خورد.

دکتر جمالیان تاکید کرد: اگر این رویه در استان ادامه دار باشد، ناچار به انتخاب یک بیمارستان به عنوان مرکز درمانی کرونا هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر بیمارستان ها خدمات خاصی ارائه می دهند، تصمیم گیری در این زمینه که یک مرکز، به عنوان درمان کرونا انتخاب شود بسیار دشوار و پر هزینه است.

دکتر جمالیان در پایان گفت: با توجه به بالا رفتن میزان عوارض کادر درمان با درگیر کردن کل بیمارستان ها و افزایش بستری ها در روزهای اخیر، باید به سرعت و نهایتا طی هفته های آتی، یک مرکز را به عنوان مرکز اصلی کرونا انتخاب کنیم.


( ۲ )

نظر شما :