تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی اراک به دلیل کاهش درصد سزارین نخست زا در استان مرکزی

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۰۴۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۵
بنا به پایش برنامه ترویج زایمان طبیعی و میزان کاهش زایمان های سزارین، دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن کسب رتبه برتر و نخست در کشور، شایسته تقدیر شناخته شد.
تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی اراک به دلیل کاهش درصد سزارین نخست زا در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، در تقدیر نامه ای که توسط دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ارسال شده، آمده است: رسیدن به این مهم، حاکی از موفقیت دانشگاه علوم پزشکی اراک در دستیابی به هدف مذکور، برنامه ریزی دقیق و نظان مند و کار تیمی است.

وی در ادامه افزود: انتظار می رود این رویه در دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داشته باشد و همچنین برای رسیدن به این هدف یعنی ترویج زایمان طبیعی، برنامه ها، الگو ها و خلاقیت هایی که موجب این اتفاق مهم شده است، به حوزه ی مربوطه در وزارتخانه ارسال تا به اهداف بزرگ تری در سطح کشوری دست پیدا کنیم.

وی همچنین به کسب رتبه نخست بیمارستان قدس اراک، در بی دردی اپیدورال، زایمان بی دردی دارویی در کشور اشاره کرده و تصریح کرده است: عملکرد همکاران این مرکز نیز قابل تقدیر و تحسین است.

دکتر جان بابایی خاطر نشان کرد : نظر به اهیمت سامانه "ایمان" در پایش برنامه ترویج زایمان طبیعی و سایر برنامه های ارتقای سلامت مادر و نوزاد و انتظار ثبت دقیق و کامل سامانه توسط کلیه مراکز و نظارت موثر دانشگاه ها، عملکرد 100 درصدی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این زمینه نیز قابل تقدیر است.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد : بر اساس هدفگذاری مندرج در قانون برنامه ششم توسعه ، وزارت بهداشت موظف به افزایش شاخص زایمان طبیعی به 56/5 درصد تا پایان سال جاری است، از این رو مشارکت کلیه دانشگاه ها و مراکز در اجرای این برنامه، ارائه خدمات با کیفیت زایمان طبیعی مطابق با آخرین دستورالعمل های کشوری، انجام کار تیمی، تکریم مادر باردار، فراهم سازی خدمات کاهش درد زایمان طبیعی و ترویج فرهنگ طبیعی بودن فرآیند بارداری و زایمان مورد نظر باید مد نظر قرار گیرد.

او در پایان تاکید کرد: از آنجایی که شاخص سزارین نخست زا به عنوان سنجه سطح یک و جزء انتظارات  پایه در محورهای مختلف اعتبار سنجی بیمارستان هادر نظر گرفته شده، عدم موفقیت در کاهش شاخص مذکور، تاثیر مستقیم در کسب امتیاز و رتبه بندیبیمارستان ها خواهد داشت.

گفتنی است، دانشگاه علوم پزشکی اراک با 37/58 % و 20/41% در زمینه های سزارین های نخست زا و بی دردی اپیدورال(زایمان های طبیعی) حائز رتبه کشوری شده است.


( ۴ )

نظر شما :