امداد رسانی ۳۲ هزار مصدوم توسط اورژانس استان مرکزی

۰۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۰۶۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۸
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: اورژانس استان مرکزی ۳۲ هزار و ۲۸۵ مصدوم را در نیمه نخست امسال امداد رسانی کرد.
امداد رسانی ۳۲ هزار مصدوم توسط اورژانس استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی افزود: ۱۸۸ هزار و ۴۶۲ نفر در سال جاری با خطوط ۱۱۵ اورژانس استان مرکزی برای دریافت خدمات درمانی تماس گرفته اند.
وی اظهار داشت: حوادث جاده ای و ترافیکی با ۳۶ درصد فراوانی، بیشترین میزان امدادرسانی توسط فوریت های پزشکی استان مرکزی را شامل شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیماران قلبی، تنفسی و مشاوره پزشکی و دارویی در مراحل بعد خدمات دهی اورژانس استان مرکزی در این مدت بوده است، گفت: با استقرار امداد هوایی در استان از ابتدای سال تاکنون ۶ ماموریت حمل بیمار توسط این مجموعه در سطح استان انجام شده است.
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار ماموریت اورژانسی در سالجاری با هدف کمک به موقع به حادثه‌دیدگان، در این استان انجام شد.
وی افزود: ۲۱ درصد از این ماموریت‌های ثبت شده با ۳ هزار و ۹۵ مورد حوادث ترافیکی، ۷۴ صدم درصد سکته مغزی، پنج و نیم درصد تنفسی، ۴۸ صدم درصد مسمومیت با گاز منواکسید کربن، پنج و نیم درصد بیمای‌های قلبی، چهار صدم درصد غرق شدگی و چهار و هفت دهم درصد، سقوط بوده است.
دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: ۴۳ هزار ماموریت اورژانسی در سال ۹۸ در  استان مرکزی انجام گرفت که ۲ و ۴۸ دهم درصد خدمات گیران در این ماموریت‌ها مشکلات تنفسی داشتند، ۶۲ دهم درصد دچار نارسایی قلبی بودند، ۲۳۹ دهم درصد زنان و ۳۸ دهم درصد بر اثر سوختگی  آسیب دیده بودند.
وی در پایان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص تماس با اورژانس اظهار داشت: ۱۲۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۵ استان در سه ماه اخیر برقرار شده که هفت هزار آن مزاحمت و هشت هزار تماس نیز در خصوص مشاوره بوده است.


نظر شما :