افزایش دو برابری ماموریت‌های اورژانس و بیش از ۴۵۰۰ تماس در روز با این مرکز

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۰۷۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۱
معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: در سال های گذشته حتی در فصل تابستان تعداد ماموریت ها ۲۰۰ مورد بود، در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی ماموریت‌ها به ۴۰۰  و تماس ها به ۴۵۰۰ مورد در روز رسیده است.
افزایش دو برابری ماموریت‌های اورژانس و بیش از ۴۵۰۰ تماس در روز با این مرکز

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد افزود: با رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک و شستن مکرر دست‌ها می‌توان به راحتی نیمی از این ماموریت ها را کاهش داد.

وی اظهار داشت: به کسانی که کرونا را باور ندارند و آن را جدی نگرفتند توصیه می کنم به  بیمارستان ها سری زده و ببینن که از هر رده سنی به این ویروس مبتلا و زیر دستگاه های ونتیلاتور ساعات و روزهای سختی را سپری می کنند.

وی با تاکید بر این که اراک در وضعیت خطرناکی است، تاکید کرد: تنها راه مقابله و مبارزه با این بیماری، رعایت فاصله گذاری، ماندن در خانه و نرفتن در اجتماعات، زدن ماسک و شستن مکرر دست هاست که شاید به ظاهر ساده اما نتیجه آن کنترل تخت های بیمارستانی و کمک به کادر بهداشتی و درمانی است که بسیار خسته و ناتوان شده اند.

معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی همچنین با اشاره به تلاش های ریاست، معاونان و کلیه مسئولین مراکز درمانی و بهداشتی مبنی بر پرنشدن ظرفیت بیمارستان ها، گفت: متاسفانه بیمارستان ها در حال پر شدن هستند و اگر همین رویه ادامه دار باشد یک سوله بیمارستانی با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز راه اندازی خواهد شد.

ایران نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همکاران اورژانس به دلیل این که با مبتلایان به کرونا به طور مستقیم در ارتباط هستند، بعضاً علیرغم رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی، درگیر شده و از چرخه خدمت دور می‌مانند و به همین دلیل فشار زیادی به باقی همکاران وارد و ممکن است ارائه خدمات، با افت کیفیت همراه باشد، به همین خاطر از مردم می خواهیم با رعایت و انجام این نکات ساده مانع بروز چنین مشکلاتی شوند.


( ۱ )

نظر شما :