شازند سفید، با سهل انگاری زرد شد

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۰۷۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: با رعایت مردم و اعمال محدودیت ها و انجام پروتکل های بهداشتی، شهرستان شازند توانست تا حد زیادی این بیماری را کنترل و وضعیت سفید دست پیدا کند، اما با برداشته شدن محدودیت ها و عدم رعایت برخی از مردم، متاسفانه به وضعیت زرد رسیده ایم.
شازند سفید، با سهل انگاری زرد شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر واعظ در ارتباط تصویری با برنامه بامداد آفتاب که به صورت زنده از سیمای شبکه استانی آفتاب پخش شد، افزود: در حال حاضر روند ابتلا در این شهرستان، افزایشی است و با هماهنگی تامین اجتماعی و همکاری بیمارستان زیر پوشش این نهاد در شهرستان، اقدام به درمان بیماران می کنیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری کمتر از بیماران سرپایی بوده و اکثر مراجعین به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل، تحت مداوا قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: در موج دوم این ویروس، بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به روزهای نخست همه گیری این ویروس در شهرستان، مبتلایان به کرونا افزایش داشته است و این نشان از قدرت انتقال و توان بالای این ویروس بعد از گذشت چندین ماه است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در ادامه خاطرنشان کرد: با انجام برنامه های مناسب در دور نخست، توانستیم از وضعیت زرد به وضعیت سفید برسیم و این نشان دهنده این موضوع است که باز هم می توان با روش های پیشگیرانه و انجام پروتکل های بهداشتی، وضعیت زرد امروز را به سفید تبدیل کرد.
دکتر واعظ گفت: در حال حاضر هیچ درمانی جزء رعایت بهداشت و جلوگیری از ابتلا، برای مبارزه با این ویروس پیدا نشده و ما چاره ای جز پیشگیری قبل از درمان و تغییر سبک زندگی خود نداریم.
وی در پایان ضمن تاکید دوباره مردم به رعایت سه شاخصه اصلی بهداشت، سلامتی را بالاترین نعمت خداوند دانست و سهل انگاری در صدمه زدن و یا نادیده گرفتن آن را بزرگترین کفران نعمت و کاری ناشایست دانست.


( ۲ )

نظر شما :