بی تفاوتی عده ای به کرونا، ترسناک است

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۰۷۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بی تفاوتی عده ای از مردم و مسئولین  نسبت به کرونا و عادی انگاری آن، خطرناک و به فیلم های ترسناک شباهت دارد.
بی تفاوتی عده ای به کرونا، ترسناک است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: هفته گذشته فوت ناشی از کرونا در استان مرکزی روند صعودی تندی به خود گرفت و کادر درمان و پرستاران از وضعیت کنونی گلایه مند هستند چراکه همه فشار بر روی این قشر است و در مقابل، مراسم ها و تالارها فعالند و کادر درمان از این حجم بی تفاوتی گلایه دارند.

وی اظهار داشت: رفتار و عملکرد ما روحیه کادر درمان را دوچندان می کند، اما مشاهده برگزاری مراسم های عروسی در تالارها در سطح شهر و این بی تفاوتی برخی از مردم به مدافعان سلامتی که جان مردم را با در خطر انداختن جان خودشان حفظ کرده و می کنند، آنان را بی انگیزه و نا امید می کند.

دکتر جمالیان گفت: هفته گذشته یکی از معروفترین تالارهای اراک با وجود چند صد تماس برای جلوگیری از پلمب، بالاخره پلمب شد و این نشان از جدیت و عظم راسخ مسئولان بر اجرای مصوبات و برخورد با متخلفان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به استعفای 15 نفر از پرستاران استان در هفته گذشته به دلیل سختی شرایط کاری اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی به خصوص پرستاری، نمی توان این حجم کاری را با کیفیت مطلوب انجام داد و با توجه به فراخوانی که مبنی بر کمک تمام پرستاران به صورت داوطلب و یا بازنشستگان، به کادر بهداشت و درمان داده شد و تعداد بسیار اندکی جواب مثبت دادند، نیاز ساماندهی نیروهای شرکتی و جذب نیروهای تازه نفس در این روزها بیش از پیش احساس می شود.

وی خستگی کادر درمان، شیفت های طولانی و سخت و چند برابر روزهای عادی، تهدید هر لحظه جان کادر بهداشت و درمان و پرستاران و همچنین معوقات چند ماهه و یکساله آنان از یک طرف و برگزاری مراسم های شادی و عزا با تعداد زیاد مدعو را از طرف دیگر به مدیری که با دست و پای بسته به اسخر می افتد تشبیه کرد و گفت: ادامه این روند (خستگی و نامیدی کادر درمان و عادی انگاری برخی از مردم) فرسایشی و طاقت فرسا خواهد بود.


( ۲ )

نظر شما :