بیشترین موارد شیوع کرونا در سنین جوانی است و کودکان را هم درگیر کرده است

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۰۷۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ماه های گذشته بیش از ۱۵ هزار مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۳۶۷۹ نفر مثبت شناخته شدند و در این راستا اراک، دلیجان و شازند بیشترین شمار مثبت را در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک داشتند و ۲۰۱ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
بیشترین موارد شیوع کرونا در سنین جوانی است و کودکان را هم درگیر کرده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد نظری در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان افزود: روند بستری و فوتی طی هفته اول تیرماه در استان صعودی بود و هفته سوم شیب نزولی به خود گرفت.

وی با اشاره به مراسم های برگزار شده در هفته گذشته بیان کرد: مقرر شد مراسم روز عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، اما عصر چهارشنبه، نامه آنی مبنی بر برگزار نشدن مراسم در نقاط قرمز و نارنجی ارسال شد که به سرعت مکاتبات آن انجام شد، ولی متاسفانه مراسم در چند نقطه و  مسجد در شرایط خارج از پروتکل های بهداشتی برگزار شد که درخواست داریم مسئولان با این موارد برخورد کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در روزهای آینده مراسم عید غدیر و ماه محرم پیش رو است که ممکن است شرایط کنترل بیماری را در وضعیت غیر ممکن قرار دهد، در مردادماه امتحانات را داشتیم؛ هفته گذشته امتحانات دکتری و مدارس تیزهوشان برگزار شد، ولی متاسفانه برخی مدارس با بازرسان مرکز بهداشت همکاری ندارند در حالی که نظارت، مصوبه ستاد استانی مقابله با کروناست.

دکتر نظری با بیان اینکه در جنگ با کرونا هستیم، مسئولان فرماندهان این جنگ هستند و باید همه مصوبات را اجرایی کنند و برای برگزاری هر برنامه ای نیم نگاهی به کرونا داشته باشند، یادآور شد: هفته گذشته دو تالار در اراک پلمب شد و قطعا پلمب کردن یک تالار عروسی درگیری و عواقب خاص خود را به همراه دارد؛ این شرایط خستگی روحی، روانی و جسمی را برای بازرسان به همراه دارد و عملا این رفتار باعث ناامیدی می شود.

وی افزود: 60 درصد بیماران به صورت سرپایی درمان می شوند که حوزه بهداشت پیگیر وضعیت آنهاست و قرنطینه مانع شیوع می شود، اما نکته قابل توجه این است که بیشترین موارد شیوع در سنین جوانی است و کودکان را هم درگیر کرده است، همچنین تعداد موارد فوتی در بین سالمندان به شدت بالاست.

وی در پایان از مردم خواست بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی را رعایت و مسئولین نیز در اجرای مصوبات جلسات جدیت بیشتری داشته باشند.


( ۲ )

نظر شما :