وضعیت استان مرکزی همچنان قرمز است

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۵ کد : ۱۰۸۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی همچنان قرمز و در وضعیت بحرانی است.
وضعیت استان مرکزی همچنان قرمز است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در ارتباط تلفنی با مجموعه خبری ساعت 19 شبکه استانی آفتاب افزود: بخش های ویژه و عادی دو مرکز معین بیمارستان امیرالمومنین(ع) و آیت الله خوانساری برای بیماران کرونایی، ظرفیت شان تکمیل شده است و متاسفانه به خاطر شرکت در مراسم های متفاوت و عدم رعایت های پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شاهد افزایش روزانه آمار  و افزایش ابتلا و مرگ و میر در استان هستیم.

وی اظهار داشت: اگر مردم همکاری کنند، می توان این بیماری ناشناخته را مدیریت کرد و به طبع  آن میزان بستری و آمار مرگ و میر در استان کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: زدن ماسک به روش صحیح عامل مهم و اساسی در پیشگیری از کرونا است.

وی افزود: هم استانی های عزیز باید روش صحیح استفاده از ماسک را بدانند، متاسفانه به کرات دیده شده بعضی از مردم یک ماسک را چندین روز استفاده می کنند، همچنین مکرراً ماسک را روی صورت جابجا میکنند و یا برای خوردن، آشامیدن و یا بهتر صحبت کردن، برای مدتی آن را روی چانه آورده که چنین مواردی بر خلاف پروتکل‌هاست و باعث می شود اثر بخشی ماسک از بین برود.

دکتر جمالیان در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشنهاداتی دارد که بعد از طرح در جلسه شورای قرارگاه پدافند زیستی استان که قرار است پنج شنبه برگزار شود، به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.


( ۶ )

نظر شما :