معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

هیچگونه کمبود دارویی برای درمان کرونا نداریم

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۰۸۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم ‌پزشکی اراک گفت: هیچگونه کمبودی در زمینه‌ی داروی بیماران کرونا در استان مرکزی، چه بستری‌شدگان و چه کسانی که در منزل در حال طی دوره‌ی درمان هستند، وجود ندارد.
هیچگونه کمبود دارویی برای درمان کرونا نداریم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: در خصوص بیماری کرونا هیچ کمبود دارویی چه برای بیماران بستری و چه برای نوع درمانی افراد آلوده به این ویروس که در خانه مانده‌اند و مراحل درمان و نقاهت خود را در خانه طی می‌کنند، وجود ندارد و دارو به مقدار کافی در استان مرکزی وجود دارد.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک برای حفاظت افراد امری بسیار مهم است که به نوعی می‌تواند از انتقال آلودگی از محیط به فرد و همچنین از پخش آلودگی ویروس از فرد بیمار به محیط اطراف جلوگیری کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه چند نوع ماسک در بازار وجود دارد، توضیح داد: افراد عادی در جامعه می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای و معمولی استفاده کنند، اما برای افرادی که دارای علائم بیماری هستند، توصیه می‌شود برای جلوگیری از انتشار ویروس به محیط اطراف، از ماسک‌های سه لایه‌ای که در داروخانه‌ها عرضه می شوند، استفاده کنند.

دکتر علیمرادیان با اشاره به اینکه ماسک های پزشکی از نوع N95 اثر حفاظتی بین ۹۰ تا ۹۵ درصدی داشته که فقط برای کادر درمان و بهداشتی استفاده از این نوع ماسک ها توصیه می‌شود، افزود: وزارت بهداشت بر روی تولید ماسک نظارت مستقیمی دارد و محل عرضه این نوع ماسک‌ها صرفاً در داروخانه‌ها و لوازم‌پزشکی است.

وی اظهار داشت: ماسک‌های عرضه شده در سایر واحدهای صنفی مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و قطعا اثر حفاظتی کمتری خواهند داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: تقاضا می‌شود مردم ماسک را از مراکزی تهیه کنند که مورد تایید و نظارت وزارت بهداشت است.


( ۱ )

نظر شما :