اصول بهداشتی برای قرنطینگان در منزل

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۰۸۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۹
مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت اراک گفت: نیاز است افراد مبتلا به کرونا که به صورت قرنطینه در منزل مراقبت می شوند به همراه خانواده و بستگان، اصول بهداشتی ویژه ای را رعایت کنند.
اصول بهداشتی برای قرنطینگان در منزل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهروز رفیعی افزود: از جمله این اصول، زدن ماسک، رعایت رژیم غذایی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، جداکردن سرویس بهداشتی و ضدعفونی کردن مکرر آن و شستن مرتب دست ها می باشد که نیاز است نه تنها مبتلایانی که در منزل قرنطینه و تحت مراقبت هستند آنها را جدی گرفته و رعایت کنند، بلکه تمام کسانیکه در منزل نیز هستند، باید تمام این نکات را رعایت کرده تا دچار مشکل نشوند.
وی خاطرنشان کرد: کلیه سطوح منزل باید چندین مرتبه در روز، ضدعفونی شده و وسائل و تجهیزات فردی مبتلایان با سایر اعضاء خانواده مجزا بوده و ضمن استفاده از ماسک، فاصله دو متری را نیز با یکدیگر رعایت کنند.
وی افزود: این افراد در صورت  تشدید علائم و مشاهده علائمی چون تب، سرفه، آبریزش بینی و یا علائم دیگری که اضافه شده، باید با پزشک تماس گرفته و یا به نزدیک ترین مرکز بهداشتی-درمانی مراجعه کنند. 
کارشناس مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت اراک در پایان متذکر شد: این افراد رژیم غذایی و دستورات دارویی خاصی دارند که می بایست در دوران قرنطینه خانگی و برای تقویت سیستم بدنی، آنها را رعایت کنند.


نظر شما :