احتمال بحرانی شدن کمیجان در ماه های آتی

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۰۸۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۹
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: در ماه های آتی با اضافه شدن بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا، در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و شرکت در اجتماعات و انجام سفرهای غیرضروری، با توجه به امکانات محدود این شهرستان، احتمال بحرانی شدن وضعیت وجود دارد.
احتمال بحرانی شدن کمیجان در ماه های آتی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نبی بابایی افزود: شرایط حال حاضر کمیجان قابل قبول نیست و این شهرستان مدتی است از وضعیت زرد خارج شده و به رنگ نارنجی درآمده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه حساسیت هایی که در روزهای نخست شیوع این ویروس در سطح جامعه دیده می شد در حال حاضر بسیار کمتر شده و دید مردم نسبت به این ویروس عادی و خطرات آن کمرنگ شده است.
وی تاکید کرد: در موج دوم این بیماری، کارشناسان و مسئولین بهداشت و درمان، بارها و بارها مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و البته زدن ماسک توصیه کردند، اما عده ای همچنان با نادیده گرفتن و عدم رعایت بهداشت، ضمن به خطر انداختن جان خود و دیگران، خواسته و یا ناخواسته این ویروس را در سطح جامعه منتقل می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کمیجان در ادامه خاطرنشان کرد: تجهیزات و زیرساخت های حوزه سلامت این شهرستان در شرایط عادی و با تلاش ریاست دانشگاه و کمک خیرین قابل قبول است، اما با توجه به شرایط فعلی و البته در نظر گرفتن سیر صعودی این بیماری و نزدیک شدن به فصل پاییز (شیوع هر ساله آنفولانزا) پیش بینی می کنیم در صورت ادامه این روند (صعودی بودن شیب ابتلا) دچار بحران شویم.
دکتر بابایی در پایان ضمن توصیه به مردم برای رعایت بهداشت، زدن ماسک و شستن دست ها و اجتناب از حضور در هر گونه اجتماعی و پرهیز از سفر تاکید کرد: اکثر مبتلایان در این شهرستان در مراسماتی چون عروسی مبتلا و چند روز بعد در بیمارستان، بستری می شوند که مجددا از مردم خواهش می کنیم برای سلامتی خود و دیگران و کمک به کادر بهداشت و درمان، از حضور در این مراسمات خودداری و به توصیه های ابلاغی گوش دهند.


( ۱ )

نظر شما :