شورای دانشگاه محلی برای خرد جمعی و ارتقا دانشگاه

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰ کد : ۱۰۸۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۶
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شورای دانشگاهی از مهم ترین رکن های دانشگاه بوده و محلی برای خرد جمعی و رشد و ارتقا مجموعه علوم پزشکی است.
شورای دانشگاه محلی برای خرد جمعی و ارتقا دانشگاه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در حاشیه جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: در این جلسه تصمیماتی از قبیل سیاست گذاری در بخش های مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، درمان، دانشجویی، فرهنگی، غذا و دارو و... گرفته می شود.
دبیر شورای دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: اعضا این شورا متشکل از دانشیاران، هیات رییسه، روسای محترم دانشگاه های تابعه و اعضای هیات علمی منتخب دانشگاه که به درجه دانشیاری و استادی رسیده اند، است و بازچینی اعضا و انتخاب دبیر هر دو سال یکبار صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بود جلسات این شورا هر فصل یکبار برگزار شود، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا نظم سال قبل برگزاری این جلسات بهم خورده و اولین جلسه شورای دانشگاه در سال ۹۹ در هفته جاری برگزار و گزارشاتی از عملکرد آموزش مجازی، نحوه برگزاری آزمون ها و نقاط ضعف و قوت کار ارائه شد.
وی به تقویت زیر ساخت های لازم برای آموزش مجازی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای ارتقا کیفیت آموزش های ارائه شده، افزایش تعداد متخصصین در این امر لازم وضروری است.
دکتر آشتیانی در ادامه در رابطه با تیپ بندی نوع دانشگاه ها گفت: زین پس دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تحت عنوان ملی، منطقه ای و استانی تعریف می شوند.
وی در ادامه ارتقا جایگاه منطقه ای دانشگاه علوم پزشکی اراک به ملی (تیپ یک) را از مهم ترین اهداف این شورا برشمرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم، تصمیم گیری و اجرای چند نکته لازم و ضروری است.
معاون آموزشب دانشگاه علوم پزشکی اراک، شرکت در کمیسیون های خارجی و پیدا کردن مشترکات علمی با سایر دانشگاه ها، جذب دانشجوی خارجی، ایجاد شورای سیاست گذاری بین الملل و تعریف هر یک از اعضا و شرح وظایف آنها، توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری تخصصی و فوق تخصص و دستیاری، توانمندسازی اعضا هیات علمی و افزایش تعداد دانشیاران و استادان، افزایش رشته های مقاطع تحصیلی تکمیلی و همچنین تکمیل زیر ساخت های آموزشی از جمله گسترش فضای فیزیکی و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی را از برنامه ها و اقدامات راهبردی و مهم برای دانشگاه ملی شدن دانست.
دبیر شورای دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این مصوبات و ارسال گزارشات عملکرد به شورای گسترش دانشگاه ها بتوان گامی مهم در جهت توسعه و رشد برنامه های آموزشی برداشته و این توانمندی برای تربیت دانشجویان در سطح کشور، ایجاد و در آینده به دانشگاه ملی تبدیل شویم.


( ۲ )

نظر شما :