بخشنامه ای برای واکسن آنفولانزا نیامده است

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۰۹۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۵
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون بخشنامه ای در رابطه با واکسن آنفولانزا ابلاغ نشده است.
بخشنامه ای برای واکسن آنفولانزا نیامده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار افزود: با توجه به همزمانی و ادغام دو ویروس آنفولانزا و کرونا در فصل پاییز و زمستان و لزوم استفاده از واکسن آنفولانزا، تاکنون ابلاغی از سوی مقامات به دستمان نرسیده که امیدواریم هر چه این موضوع تعیین تکلیف شود.
وی اظهار داشت: با شیوع این ویروس از ابتدای اسفند سال گذشته با حجم بالایی از درخواست ها در مورد خرید و استفاده از ماسک و  مواد ضدعفونی کننده و الکل مواجه شدیم.
وی خاطرنشان کرد: ۱۷ کارگاه و واحد تولید اقلام مورد نیاز در همان ماه های نخست، شناسایی و مجوز شروع به کار به سرعت اعطا شد.
دکتر علیمرادیان تاکید کرد: با تزریق اقلام تولیدی این کارگاه ها، مشکل کمبود این تجهیزات در مراکز دولتی و بیمارستان ها تا حد زیادی رفع شد، اما در بخش خصوصی شامل داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی خصوصی این مشکل پابرجا بود که در حال حاضر این کمبودها در این حوزه‌ها نیز برطرف شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن توصیه به مردم برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده از داروخانه ها و تجهیزات پزشکی و فروشگاه های معتبر و تحت نظارت دانشگاه و اصناف، تاکید کرد: الکل (اتانول ۷۰ درصد) را فقط از داروخانه ها تهیه کرده و به هیچ وجه از جای دیگری تهیه نکنند، چرا که دانشگاه در صورت بروز مشکل هیچ تعهدی نخواهد داشت.


( ۱ )

نظر شما :