برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت

۰۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۰۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۵
کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر مهاجران برگزار شد.
برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان مرکزی با راه اندازی 60 کانون سلامت محله، پرچمدار کشور است و امید است این تجربیات در سایر استان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر سید محمد هادی ایازی افزود: برای موفقیت و اثرگذاری نظام سلامت باید کانون سلامت محله به اتاق فکر و مناسبات پیشگیری محور تبدیل شود.

وی اظهارداشت: این کانون ها با معطوف کردن فعالیت های خود به پیشگیری و درمان اثر بخش، باید برای اعضا برنامه مدون تدوین کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شورای عالی امنیت غذایی که به قانون تبدیل شده فرصتی را فراهم کرده تا راهبردهای سلامت در سطوح عالی کشور تبیین شود.

وی عنوان داشت: مجمع ملی سلامت و تشکیل مجمع سلامت استان ها و شهرستان ها از جمله مصوبات شورای عالی امنیت غذایی کشور است.

دکتر ایازی ادامه داد: شورای عالی سلامت و کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان ها زمینه همکاری بین بخشی در حوزه سلامت را فراهم می کنند.

وی تصریح کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حوادث کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه بار سنگین سلامت کشور کمتر خواهد شد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و دستگاه های اجرایی مورد اهتمام جدی کار گروه سلامت و امنیت غذایی باشد و مسئولیت های اجتماعی هر دستگاه نیز به روشنی مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در ادامه این کارگروه گفت: برای سالجاری ایجاد ۱۰۰ کانون سلامت محله ای در استان مرکزی تعریف شده است که ۶۰ کانون افتتاح شده و ۴۰ کانون دیگر تا پایان سال افتتاح می شود.

فتح الله حقیقی با اشاره به تلاش های استان جهت جلوگیری از موازی کاری و اجرای برنامه عملی، افزود: مشکلات عموما به دلیل نبود برنامه است و این امر در واقع جلسات را تبدیل به فضای بیکاری پنهان می کند و در واقع مصوبات نیز بی ارزش خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان عملکردی جدا از مسائل و آسیب های اجتماعی ندارد، اظهار داشت: در استان مرکزی ۵۰ جلسه در حوزه اجتماعی و سلامت برگزار می شد که در راستای حذف موازی کاری یک کارگروه و شورای اجتماعی در نظر گرفته شد و به جای آن با ۸۰ دستگاه تفاهم نامه منعقد و وظایف عملیاتی برای آنها تعریف شد و امروز کلیه دستگاه ها وظایف امسال خود را می دانند و از کارهای موازی کاملا جلوگیری می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: دنیای امروز با مشکل بیماری های غیرواگیر مواجه است و باید سبک زندگی سالم، تغذیه و تحرک مناسب مدنظر قرار گیرد، سند تهیه شده در مراحل پایانی است؛ ۶ کمیته در این رابطه تشکیل شده و برش ارگانی، مردمی و شهرستانی آن نیز انجام خواهد شد؛ در این راستا ظرفیت شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها مورد توجه قرار گرفته است تا حوزه سلامت، مردم‌ محور باشد.

وی اضافه کرد: حتی در بحث امنیت و آسیب های اجتماعی نیز شوراها و دهیاری ها دخیل شده اند تا در جهت رفع مشکلات اقدامی موثر صورت گیرد.

حقیقی در پایان با تاکید بر اینکه فرمانداران ملزم به اجرای سند سلامت و امنیت غذایی استان هستند، گفت: باید گزارشی از عملکردها برای مردم داشت، مردم از ما حرف نمی خواهند و در واقع از حرف ها بی عمل تنفر دارند، آنها خواستار عملکرد، خروجی مناسب و اثربخش هستند.

فرماندار شازند نیز در ادامه این کارگروه گفت: طی سال های اخیر با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور شاهد پیشرفت های بسیار در حوزه بهداشت و درمان کشور هستیم و پرداختی از جیب مردم به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری کاهش یافته است و با اشراف بر تنگناهای مالی دولت و کشور امید است کمک بیشتری در جهت بهبود شاخص های حوزه درمان شهرستان شازند صورت گیرد.

مصطفی عرب با اشاره به توسعه پوشش بیمه سلامت در کشور در دولت تدبیر و امید که ۱۰ هزار نفر در شازند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: امید است چارت، ساختار، نیروی انسانی و تجهیزات برای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابه شازند به زودی فراهم و کار احداث بیمارستان آغاز شود.

کلید واژه ها: کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر سید محمد هادی ایازی فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :