مراودات اجتماعی دلیجان را بحرانی کرد

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۰۹۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۳۸
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: وضعیت این شهرستان نسبتاً خوب بود، اما مراودات اجتماعی و عدم رعایت بهداشت توسط مردم، دلیجان را در شرایط سختی قرار داده است.
مراودات اجتماعی دلیجان را بحرانی کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: شهرستان دلیجان بعد از گذر از موج اول بیماری شرایط نسبتاً قابل قبولی را سپری می کرد، اما از نیمه اول تیرماه و به دلایل مختلف، متاسفانه شاهد افزایش تعداد بیماران و بستری ها هستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه و به طور میانگین حدود 20 بیمار در بیمارستان این شهر بستری می شوند و این در حالی است که در ماه های اردیبهشت و خرداد این میزان به دو الی سه نفر و در بعضی روزها به صفر هم رسیده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این سیر صعودی نشان دهنده گسترش این بیماری در سطح شهر و اگر مردم در عدم رعیات بهداشت و حضور در اجتماعات و مراودات اجتماعی و عدم حساسیت رعایت دیگر پروتکل های بهداشتی، تغییر ایجاد نکنند، وضعیت از شرایط فعلی نیز وخیم تر و بدتر خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد برگزاری میهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و برپایی مراسمات عروسی و عزا و همچنین جشن تولد و مراسمات دیگری که باعث تجمع افراد می شود هستیم که اکثر آنها ضروری نیست و می توان بسیاری از آنها را به تعویق انداخت چرا که مهمترین دلیل انتشار ویروس همین تجمعات است.

دکتر فردوسی از مردم خواست به  توصیه هایی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی در استان و دیگر مسئولین و کارشناسان گوش دهند و با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی وضعیت را بحرانی تر نکنند.

وی در پایان خطاب به مردم و به نقل از پرستاران و کادر درمان شهرستان دلیجان گفت: بارها و بارها مسئولین استانی و شهرستانی از مردم خواهش کردند تا مراعات حال کادر درمان و مدافعان سلامت کنند اما این بار کادر بهداشت و درمان از ما خواسته اند تا در مصاحبه هایمان با جراید  و رسانه ها از آنان "التماس" کنیم تا قدری به فکر خود و پرسنل بیمارستان ها و مراکز درمانی باشند.


( ۱ )

نظر شما :